چارلز ریچارد به برتری روسیه در اسلحه هایپرسونیک اعتراف کرد

© AP Photo / Nati Harnikچارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده
چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده: فدراسیون روسیه در حال به‌روزرسانی نیروهای استراتژیک و معمولی خود است.

به گزارش اسپوتنیک، چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده در سمپوزیمی که به دفاع موشکی و فضایی در ایالت آلاباما اختصاص داشت سخنرانی کرد و گفت که فدراسیون روسیه هم‌اکنون در عرصه اسلحه هایپرسونیک در جهان برتری دارد.

وی در ادامه افزود:« روسیه در حال حاضربه مدرنیزه کردن نیروهای معمولی و استراتژیک خود می پردازد. نیروهای هسته‌ای یکی از مهمترین عرصه های استراتژی روسیه است که تا کنون 80 درصد این تسلیحات به‌روزرسانی شده اند که البته وسایل انتقال کلاهک ها را نیز تشکیل می دهد.

جزئیات آزمایش «آوانگارد» مافوق صوت روسی
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2020
جزئیات آزمایش «آوانگارد» مافوق صوت روسی

کارهای مربوط به تعویض موشک های زمان شوروی و موشک های بالستیکی بین قاره ای و مدرنیزه کردن آنها ادامه دارد.روسیه برترین کشور در عرصه فناوری هایپرسونیک حداقل در زمان حاضر است و به سرمایه گذاری در جهت رشد و توسعه فناوری هایپرسونیک ادامه می دهد».

چارلز ریچارد متذکر شد که روسیه در ماه ژوئیه آزمایش موفق موشک هایپرسونیک «زیرکن» را به انجام رساند و قبل از آن تحویل موشک هایپرسونیک « آوانگارد» به ارتش را اعلام کرد.

این در حالی است که آمریکا در خاورنزدیک به مبارزه با تروریست ها مشغول است و خطر دوران جنگ سرد را بدست فراموشی سپرده است. روسیه و چین دست به نظارت زدند و استراتژی خود را تصحیح کردند تا بتوانند به مقابله با واشنگتن بپردازند. اکنون این دو کشور می توانند در عرصه تسلیحات استراتژیک با آمریکا رقابت کنند.

ریچارد در ادامه افزود:« روسیه از قدرت بالقوه افزایش تولید تسلیحات هسته ای  به حساب قدرت تولیدی خود برخوردار است. روسیه در مقایسه با ما از عرصه دفاع ضد موشکی پیشرفته تری برخوردار است و روس ها به بهترکردن آن ادامه می دهند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала