منعی برای ورود واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا به ایران وجود ندارد

© REUTERS / Dado Ruvicمنعی برای ورود واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا به ایران وجود ندارد
منعی برای ورود واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا به ایران وجود ندارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
سخنگوی سازمان غذا و دارو ایران اعلام کرد منعی برای ورود واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا وجود نداشته و آنها در صورت امکان وارد خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، کیانوش جهانپور تصریح کرد: واکسن آسترازنکا تاکنون مورد مصرف در کشور است و فایزر و مدرنا هم تاکنون واردات آن محقق نشده اما منعی برای ورود نیز نداشته است و در صورت امکان وارد خواهد شد.

ممانعت وزارت بهداشت ایران از ورود محموله واکسن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
ممانعت وزارت بهداشت از ورود محموله واکسن

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واردات ۴۰ میلیون دز واکسن تا پایان تابستان و ابتدای پاییز به کشور قطعی شده است.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۲۱ میلیون دز واکسن به کشور وارد شده و برنامه ریزی شده تا ۴۰ میلیون دز واکسن دیگر به کشور داشته باشیم و واکسن های داخلی نیز در حال تولید انبوه است.

وی اظهار داشت: دست کم ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارداتی و تولید داخل برای واکسیناسیون مردم تمهید شده و منعی هم برای هیچ برند مورد تایید مانند آسترازنکا، فایزر، مدرنا و غیره نبوده و هر برندی که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و دارو به جز واکسن های تولید شده در آمریکا و بریتانیا، داشته باشد، در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، رکورد تزریق بیش از ششصد و ۴۶ هزار دز واکسن کرونا در کشور شکسته شد.

 در حال حاضر ۱۳ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۸۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۹۷ دُز رسیده است.

همچنین تاکنون هفت درصد از واکسن های تزریقی در کشور تولید داخل بوده است و در صورت تحقق وعده های تولیدکنندگان داخلی واکسن، این رقم تا پایان مردادماه می تواند به ۲۰ درصد و تا پایان شهریورماه به ۳۵ درصد برسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала