رئیس مجلس ایران هم به عکس مشترک سفرای روسیه و انگلیس واکنش نشان داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، عکس مشترک سفرای روسیه و انگلیس و بازسازی کنفرانس سال ١٩۴٣ تهران را دور از ادب دیپلماتیک دانسته و خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت امور خارجه ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اقدام دور از ادب دیپلماتیک و نامناسب سفرای دو کشور روسیه و انگلستان باید به سرعت توسط وزارت خارجه پیگیری شود. ‏هر دو سفیر باید فوراً به طور رسمی بابت اقدام انجام شده عذرخواهی کنند، در غیر اینصورت واکنش قاطع دیپلماتیک ضروری خواهد بود.»

​سفارت روسیه در تهران روز چهارشنبه عکسی از ملاقات سفیر این کشور و سفیر جدید انگلیس در کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر کرد. در توضیح این عکس آمده است: ملاقات لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در ایران سایمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال ۱۹۴۳ در آن برگزار شد، صورت گرفت.

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در توییتر به عکس سفیران روسیه و انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شده، واکنش نشان داده و نوشته بود: امروز تصویری فوق العاده نامناسب را دیدم. لازم است که به همه یادآوری کنم که اوت ۲۰۲۱ است، نه اوت ۱۹۴۱ و نه در دسامبر ۱۹۴۳ است.

در ادامه افزود: مردم ایران نشان داده‌اند که سرنوشت آنها دست سفارت‌های خارجی یا قدرت‌های خارجی نیست، و در مذاکرات برجام نیز همین طور بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала