عربستان: کمک به دولت لبنان به اصلاحات اساسی و ملموس بستگی دارد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان: کمک به دولت لبنان به اصلاحات اساسی و ملموس بستگی دارد
عربستان: کمک به دولت لبنان به اصلاحات اساسی و ملموس بستگی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
پادشاهی سعودی با اعلام همبستگی با مردم لبنان، تأکید کرد که هرگونه کمک به دولت فعلی یا آینده لبنان به اجرای اصلاحات جدی و ملموس بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، کابینه وزیران عربستان سعودی تصریح کرد: هرگونه كمکی كه به دولت كنونی يا آينده ارائه شود منوط به انجام اصلاحات جدی و ملموس است، در عين حال از حصول اطمينان از رسيدن كمک به دريافت كنندگان و اجتناب از سازوكارهايی كه به افراد فاسد اجازه می دهد سرنوشت لبنان را كنترل كنند، جلوگيری گردد.

خاور میانه؛ ریختن نفت برروی آتش فایده ای ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
گزارش و تحلیل
خاور میانه؛ ریختن نفت برروی آتش فایده ای ندارد

لبنان درگیر یک بحران اقتصادی است که بانک جهانی آن را بدترین نوع خود در سطح جهان در یک قرن و نیم توصیف کرده است و در عین حال، ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور به سختی برای حداقل ذخیره لازم برای پوشش قانونی پول سپرده گذاران در بانک های خصوصی کافی است.

لبنان از کمبود سوخت برای نیروگاه ها و سوخت دیزل برای تولیدکنندگان خصوصی رنج می برد که دلیل آن کاهش ذخایر دلار بانک مرکزی لبنان و تأخیر در افتتاح وام های وارداتی است.

فادی ابو شاکر رئیس سندیکای توزیع کنندگان هیدروکربن لبنان، روز دوشنبه گفت: گاز این کشور تنها به مدت ۱۰ روز کافی است.

توانایی وزارت نیروی لبنان در تأمین برق در ماه های اخیر به تدریج کاهش یافته است و منجر به افزایش ساعات جیره بندی به بیش از ۲۲ ساعت در روز در برخی مناطق شده است.

ژنراتورهای خصوصی، به دلیل کمبود سوخت دیگر نمی توانند سوخت مورد نیاز برای تأمین ساعت ها قطع برق را تأمین کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала