صدها نیروی امنیتی افغان در نزدیکی قندوز تسلیم طالبان شدند + ویدئو

© Ministry of Defense صدها نیروی امنیتی افغان در منطقه قندوز تسلیم طالبان شدند + ویدئو
صدها نیروی امنیتی افغان در منطقه قندوز تسلیم طالبان شدند + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
طوری خبرگزاری فرانسه خبر می دهد، امرالدین ولی، مشاور ولایت قندوز افغانستان اعلام کرد صدها نفر از نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی شهر قندوز در نزدیکی مرز تاجیکستان، تسلیم طالبان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "صبح امروز صدها نفر از پرسنل نظامی ، پلیس و اعضای نیروهای مقاومت مستقر در فرودگاه با تمام تجهیزات خود را تسلیم طالبان کردند."

در افغانستان درگیری ها بین نیروهای دولتی و طالبان جریان  دارد که اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده  و حمله به شهرهای بزرگ را نیز آغاز کرده اند. با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بی ثباتی رو به افزایش است.

6 اوت ،طالبان تصرف شهر زرنج ، مرکز اداری استان نیمروز در جنوب غربی افغانستان را اعلام کرد و سپس شبه نظامیان این جنبش بنیاد گرا مراکز هشت منطقه از 34 منطقه افغانستان از جمله شهر قندوز در  60 کیلومتری نزدیکترین گذرگاه مرزی این کشور با تاجیکستان را اشغال کردند.

به گفته رسانه های غربی، افتادن کنترل قندوز به دست طالبان ممکن است به معنای نقطه عطفی در پیشرفت اوضاع در افغانستان باشد اما مقامات افغان خبر از دست دادن کنترل این شهر را تکذیب کرده اند.

10 اوت ، شبه نظامیان گزارش دادند که پلخمری  شهر اصلی ولایت بغلان را تصرف کرده اند. این شهر در جاده استراتژیک مهم کابل به مزارشریف، بزرگترین شهر در شمال این کشور واقع شده است. در حدود صد کیلومتری جنوب پلخمری، تونل سالنگ وجود دارد که توسط متخصصان شوروی ساخته شده در منطقه گردنه ای به همین نام در کوههای هندوکش واقع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала