جلالی: ایران درس‌های مهمی از تعامل با غرب گرفته است

© Sputnikجلالی: ایران درس‌های مهمی از تعامل با غرب گرفته است
جلالی: ایران درس‌های مهمی از تعامل با غرب گرفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
سفیر ایران در روسیه "اشتراک نظر" بین رهبران دو کشور را علت روابط بهتر میان مسکو و تهران در مقطع کنونی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه درنشست پرسش و پاسخ بنیاد حمایت از دیپلماسی عمومی (گورچاکف) در خصوص روابط دو کشور اظهار داشت: دو ملت ایران و روسیه از سابقه تمدنی بالا و از روابط دیرینه خوبی با هم برخوردارند و این روابط در وضعیت کنونی در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

رسانه: ایران آماده بازگشت سریع به مذکرات برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
رسانه: ایران آماده بازگشت سریع به مذکرات برجام است

جلالی بیان داشت: در مقطع کنونی نیز، اشتراک نظر بین رهبران دو کشور باعث روابط بهتر دو کشور شده است. هر دو کشور در موضوع مدیریت جهانی در تقابل با یکجانبه گرایی نظرات مشترکی دارند. تهران و مسکو در عرصه بین الملی قدرتمند و از توانمندهای بالفعل و بالقوه زیادی برخوردار هستند.

سفیر ایران در روسیه افزود: به نظر می رسد نظم جدیدی در عرصه بین المللی با محوریت کشورهای قدرتمند در شرق شکل گرفته است و به همین دلیل کشوری که به دنبال تک قطبی کردن جهان است به کشورهایی مثل ایران و روسیه با قصد تضعیف و از طریق تحریم فشار می آورد.

جلالی در خصوص توافق هسته‌ای و با اشاره به سخنان رئیس جمهور جدید ایران در مراسم تحلیف که "از هرگونه اقدام دیپلماتیک که منجر به رفع تحریم‌ها استقبال می‌کند"، تصریح کرد: وی درباره توافق هسته ای ایران و ، گفت: این اقدام ها و راهها باید عادلانه باشد چون ایران درس های مهمی را از تعامل با غرب گرفته است.

وی افزود: ما در موضوع هسته‌ای به تعهدات خود عمل کردیم کسانی که به عهدشان وفا نکردند غربی ها و به طور مشخص آمریکا بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала