کاخ سفید فشارها بر کوبا را افزایش داده است

© REUTERS / Eduardo Munozکاخ سفید فشارها بر کوبا را افزایش داده است
کاخ سفید فشارها بر کوبا را افزایش داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
رئیس جمهوری آمریکا به نشانه اعتراض نسبت به دستگیری و سرکوب معترضان کوبایی، تحریم‌ های جدیدی علیه مقام‌ های این کشور در روزهای اخیر وضع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، موضعی سختگیرانه‌ تر در قبال کوبا حتی پس از دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق اتخاذ کرده است.

کوبا و ونزوئلا هرگز تسلیم آمریکا نخواهند شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
کوبا و ونزوئلا هرگز تسلیم آمریکا نخواهند شد

پس از آنکه مردم کوبا در محکومیت دولتشان به خیابان‌ ها ریخته و علیه آن بابت کمبود مواد غذایی و داروها در میان پاندمی کرونا اعتراض کردند، این کشور به بحران سیاست خارجی برای دولت بایدن تبدیل شد. البته این اعتراضات گسترده در کوبا با سرکوب شدید مخالفان همراه شد.

کاخ سفید تحریم‌ های جدیدی علیه مقام‌ های کوبایی در روزهای اخیر وضع کرده که علتش سرکوب و دستگیری صدها تن از معترضانی است که در شهرهای مختلف این کشور دست به اعتراض و راهپیمایی زدند.

بایدن همچنین از کارشناسان دولتش خواست تا طرح‌ هایی را برای گسترش دسترسی اینترنت به صورت یکجانبه برای کوبا در نظر بگیرند و نسبت به افزایش حمایت‌ ها از مخالفان دولت هاوانا متعهد شد.

بایدن در دیدار اخیر با کوبایی‌ های ساکن آمریکا در کاخ سفید همچنین گفت: ما فریاد آزادی خواهی را که از این کشور بر می‌ خیزد، می‌ شنویم. ما دولت کوبا را مسئول این سرکوب‌ ها می‌ دانیم.

برای بسیاری از کوبایی‌ ها که انتخاب و روی کار آمدن یک رئیس جمهوری دموکرات را امیدی برای بازگشت به روابط عادی می‌ دیدند، این تحریم‌ ها و رویکرد متفاوت بایدن، مایه نگرانی شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در پایان ۲۰۱۴ راهی را پیش گرفت که در نتیجه آن، روابط با کوبا تا حدی بهتر شد و مذاکرات مخفیانه برای یک تبادل زندانی صورت گرفت.

وی همچنین این استدلال را داشت که این روند سفر بین دو کشور و سرمایه گذاری در بخش نوپای خصوصی در کوبا بهترین فرصت برای تقویت اقتصاد و چالش‌ های سیاسی در این کشور نسبت به سیاست تغیر حکومت است که واشنگتن از دهه ۶۰ میلادی پیگیر آن بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала