پروفسور انگلیسی مصونیت جمعی در برابر کرونا را ناممکن می داند

© REUTERS / Marko Djuricaپروفسور انگلیسی مصونیت جمعی در برابر کرونا را ناممکن می داند
پروفسور انگلیسی مصونیت جمعی در برابر کرونا را ناممکن می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
خالق واکسن آسترازنکا، بیان داشت: واکسن های موجود در محافظت در برابر کووید-۱۹ شدید و مرگ موثر است، اما نه در برابر عفونت.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور اندرو پولارد سرپرست گروه واکسن کرونا در آکسفورد، که با آسترازنکا کار می کند در دیدار با نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: نوع دلتا ویروس کرونا باعث می شود که مصونیت جمعی در برابر کووید-۱۹ شکل نگیرد.

موج یوتا ویروس کرونا دو برابر کشنده تر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
موج "یوتا" ویروس کرونا دو برابر کشنده تر است

وی افزود: مشکل این است که این ویروس یک ویروس سرخک نیست. اگر ۹۵ درصد از مردم علیه سرخک واکسینه شوند، ویروس سرخک دیگر قابل انتقال نیست.

گاردین نقل می کند که نوع "دلتا" کسانی را که واکسینه شده اند آلوده می کند.

همانطور که پولارد اشاره کرد، کسانی که هنوز واکسینه نشده اند دیر یا زود با ویروس کرونا روبرو می شوند و هیچ راهی برای متوقف کردن کامل انتقال آن وجود ندارد.

به گفته وی، واکسن های موجود در محافظت در برابر کووید-۱۹ شدید و مرگ موثر است، اما نه در برابر عفونت.

در همان زمان، پروفسور اضافه کرد که حتی در صورت کاهش سطح آنتی بادی ها پس از واکسیناسیون، سیستم ایمنی بدن انسان به احتمال زیاد ده ها سال در مورد واکسن "به خاطر می آورد" و در صورت مواجهه با آن درجه حفاظتی خاصی را ارائه می دهد.

همانطور که قبلاً در خدمات فدرال برای نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه انسان روسیه (روس پاتربنادزور) گزارش شد: واکسن های موجود هنوز خواص پیشگیرانه و محافظتی خوبی در برابر گونه جدید دارند و همچنین در برابر اشکال شدید بیماری کووید -۱۹ محافظت می کنند.

سویه دلتا ویروس کرونا سارس-کوو-۲ یکی از انواع عامل ایجاد کننده کووید-۱۹ است. اولین بار در هند کشف و توصیف شد. این نوع با کوتاه شدن دوره جوجه کشی و افزایش بار بر بدن انسان متمایز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала