هشدار برای کاربران اندرویدی: شبکه های اجتماعی ویروسی هستند

© Depositphotos.com / Pixinoooهشدار برای کاربران اندرویدی: شبکه های اجتماعی ویروسی هستند
هشدار برای کاربران اندرویدی: شبکه های اجتماعی ویروسی هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
اشتراک
کاربران اندروید نسبت به سرقت ویروس در حساب های رسانه های اجتماعی هشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران شرکت آمریکایی زیمپریوم (Zimperium) متخصص در امنیت تلفن همراه معتقدند: صاحبان تلفن های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید در سراسر جهان توسط یک ویروس جدید که برای اولین بار در مارس ۲۰۲۱ در اینترنت ظاهر شد، تهدید می شوند.

اگر گوشی هوشمند قدیمی دارید، دیگر نمی توانید با گوگل کار کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
اگر گوشی هوشمند قدیمی دارید، دیگر نمی توانید با گوگل کار کنید

نام این بدافزار FlyTrap بود. این یک ویروس تروجان است که وظیفه اصلی آن سرقت حساب های کاربران شبکه های اجتماعی است.

این مطالعه نشان می دهد که حداقل ۱۰ هزار نفر در ۱۴۴ کشور جهان قربانی FlyTrap شدند. در همان زمان، میهن تروجان همانطور که تحلیلگران نشان می دهند، ممکن است ویتنام باشد.

این ویروس از طریق فروشگاه گوگل پلی نیز پخش شد؛ مدیریت سایت حداقل ۹ برنامه آلوده را حذف کرد. با این حال، در فروشگاه های دیگر، همانطور که توسط متخصصان زیمپریوم اشاره شده است، آنها هنوز هم وجود دارند. ظاهراً اکثر آنها کدهای تبلیغاتی نتفلیکس و گوگل آدوب ووردز را به کاربران ارائه می دهند و چند برنامه دیگر نیز مربوط به فوتبال است.

برای استفاده از برنامه ها، باید وارد فیس بوک شوید. پس از ورود به حساب، تروجان اطلاعات شخصی کاربران، شناسه ها، سابقه موقعیت مکانی، آدرس ایمیل و IP و کوکی ها را از شبکه اجتماعی سرقت می کند. این به هکرها اجازه می دهد تا دسترسی کامل به حساب را داشته باشند و سپس از آن برای اهداف خود استفاده کنند. از جمله - برای انتقال ویروس با ارسال پیام هایی با پیوندهای آلوده به مشترکین قربانی.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала