شمار مبتلایان روزانه به کرونا در ایران حتی رکورد جهانی را نیز شکست

© Photo / IRNAشمار مبتلایان روزانه به کرونا در ایران حتی رکورد جهانی را نیز شکست
شمار مبتلایان روزانه به کرونا در ایران حتی رکورد جهانی را نیز شکست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
اشتراک
در ایران از ابتدای تابستان شیوع کرونا روندی صعودی گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصادنیوز، در 4 ماه گذشته از سال جاری در ایران دو موج از بیماری کرونا در کشور ایجاد شده است. موجهای چهارم و پنجم. در این دو خیز جدید از بیماری کرونا رکوردهای بی سابقه ای از ابتلا و مرگ ومیر به ثبت رسیده که از تمام آمارهای خطرناک سال قبل بالاتر بوده است.

افزایش بی رویه ابتلا در نهایت منجر به رشد متغیرهای نگران کننده این بیماری در کشور شده و احتمال مرگ ومیر بیماری را بالاتر می برد. در همین رابطه در 2 روز متوالی هفدهم و هجدهم مرداد ماه در ایران دو رکورد پی در پی در ایران به ثبت رسیده و این دو روز را قرمز ترین و سیاه ترین روزهای کرونایی کشور در تاریخ شیوع این بیماری کرده است.

دوره کمون کرونای دلتا چند روز است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
دوره کمون کرونای دلتا چند روز است؟

شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در روز 18 مردادماه از مرز 40 هزار نفر عبور کرده و بیشترین سطح ابتلا به این ویروس را در روزهای کرونا زده کشور به ثبت رساند.

پیش از این رکورد پر ابتلاترین روز کرونایی در 17 مرداد با هزار و 189 نفر کمتر رقم خورده بود. در این روز شمار مبتلایان روزانه با 3 درصد افزایش به 40 هزار و 808 نفر رسید.

شمار ابتلای روزانه ایران در روز گذشته بالاترین رکورد را در میان کشور های جهان داشته است. رتبه دوم ابتلای روزانه در کشور هندوستان رخ داده که برابر با 36 هزار و 35 نفر بوده است.  رتبه سوم ابتلا در جهان نیز با 27 هزار و 429 در بریتانیا اتفاق افتاد.

مقایسه مرگ ومیر روزانه کرونا در جهان نیز نشان میدهد اندونزی با هزار و 500 نفر و روسیه با 787 نفر رتبه های اول تا دوم را در اختیار داشته و ایران سومین رکورد این متغیر سیاه را در میان سایر کشورها به ثبت رسانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала