تغذیه ای که در طول روز به ما انرژی می دهد

© Fotolia / Picsfiveشکلات
شکلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
اشتراک
گاهی پیش می آید که در طول روز احساس خستگی مداوم دارید، در بیشتر موارد این خستگی به خاطر تغذیه نامناسب و عادات غذایی غلط است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران زندگی، استفاده از مواد غذایی طبیعی انرژی ‌زا این روند را می تواند معکوس کند. این مواد غذایی شامل: 

مخلوط آب و لیمو: این نوشیدنی برای سلول ‌ها به منظور تولید انرژی لازم است. در واقع نوشیدن آب یکی از بهترین راه ‌ها برای داشتن روزی پرانرژی است. 

ویتامین سی: پژوهش‌ های جدید نشان داده است که کمبود ویتامین سی باعث خستگی می ‌شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است.

خشکبار: بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند، عنصری که نقش کلیدی در تبدیل قند به انرژی دارد. همچنین آنها سرشار از فیبر هستند. فیبر قندخون را متعادل نگاه می‌ دارد و باعث می ‌شود دیرتر احساس گرسنگی کنید.

اگر هر روز یک مشت گردو بخورید چه اتفاقی در بدن می افتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اگر هر روز یک مشت گردو بخورید چه اتفاقی در بدن می افتد

شکلات تلخ: خوردن شکلات تلخ پس از ناهار می ‌تواند جایگزین یک دسر خوب باشد. شکلات حاوی ماده ‌ای به نام تئوبرومین است که نقشی مشابه کافئین در قهوه داشته و به بهبود وضعیت انرژی در شما کمک می ‌کند.

نان سبوس دار: کربوهیدرات ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین می ‌کند. غلات سبوس دار حاوی کربوهیدرات های پیچیده و سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. خوردن غلات سبوس دار از افزایش ناگهانی قند خون در شما جلوگیری می ‌کند.

هل سبز: مصرف هل موجب افزایش انرژی شما شده و گردش خون را بهبود می‌ بخشد.

مارچوبه: این سبزی خوشرنگ حاوی ویتامین ب است و مقادیر زیادی فیبر است که منجر به متعادل نگاه داشتن قندخون می ‌شود. ویتامین ب کربوهیدرات های دریافتی بدن را تبدیل به انرژی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала