سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به ایران
سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
اشتراک
روزنامه "العربی الجدید" نوشت که وزیر خارجه عراق در روزهای آینده، برای انتقال پیام نخست وزیر این کشور به رئیس جمهور جدید ایران، راهی تهران خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، منابعی به روزنامه‌ «العربی الجدید»، چاپ لندن گفته‌اند که وزیر خارجه عراق به زودی به ایران سفر خواهد کرد و طی این سفر پیام نخست وزیر عراق را تحویل رئیس جمهور ایران خواهد کرد.

تمدید معافیت‌های عراق برای واردات گاز از ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
تمدید معافیت‌های عراق برای واردات گاز از ایران

بر اساس این گزارش، «فؤاد حسین» در سفر خود به ایران از سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران خواهد خواست در نشست سران کشورهای همسایه عراق در بغداد شرکت کند.

به گفته منابع العربی الجدید، «مصطفی الکاظمی» رسما رئیسی را برای شرکت در این نشست که اواخر ماه آگوست برگزار خواهد شد، دعوت کرده است.

وزیر خارجه عراق دیروز راهی ترکیه شد و طی دیداری که امروز با رجب طیب اردوغان داشت، درخواست رسمی کاظمی از رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در نشست مذکور را به وی تحویل داده است.

این روزنامه به نقل از مسئول عراقی از سفر قریب الوقوع فؤاد حسین به عربستان سعودی نیز خبر داده و گفته است که وزیر خارجه عراق از «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی نیز خواهد خواست در نشست بغداد شرکت کند.

فؤاد حسین عصر امروز با «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی خود در ریاض دیدار و در مورد مسائل مورد اهتمام طرفین و منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، نشست سران کشورهای هم‌جوار عراق با میهمانانی از اروپا و کشورهای عربی نیز خواهد داشت و بنا به گفته منابع پارلمانی در عراق، این نشست بر چند مسئله مربوط به منطقه از جمله پرونده‌های امنیتی منطقه متمرکز خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала