رسانه های چینی آمریکا را متهم در پنهان سازی اطلاعات مربوط به کرونا می کنند

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه های چینی آمریکا را متهم در پنهان سازی اطلاعات مربوط به کرونا می کنند
رسانه های چینی آمریکا را متهم در پنهان سازی اطلاعات مربوط به کرونا می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
اشتراک
گلوبال تایمز چین اعلام کرد: ایالات متحده اطلاعات مربوط به اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا را مخفی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گلوبال تایمز چین می نویسد: چین متقاعد شده است که اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده مدت ها قبل از شیوع بیماری در ووهان رخ داده است.

چین گزارش آمریکا درباره نشت کووید-19 از آزمایشگاه ووهان را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
چین گزارش آمریکا درباره نشت کووید-19 از آزمایشگاه ووهان را ارزیابی کرد

به عنوان استدلال، رسانه ها به این واقعیت اشاره می کنند که در فلوریدا، مرکز فعلی کووید-۱۹ در ایالات متحده، داده های ۱۷۱ بیمار در ماه مه ۲۰۲۰ "ناپدید" شده است.

اطلاعات ناپدید شده بعداً دستکاری شدند، اما اطلاعات مربوط به شروع علائم اپیدمی طبقه بندی شد.

علاوه بر این، به گفته روزنامه نگاران این افراد در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۰ علائم بیماری را داشتند، یعنی بیش از یک ماه قبل از اینکه مقامات اولین موارد ثبت شده کووید-۱۹ را در این کشور گزارش دهند.

حداقل ۲۶ نفر در اواخر دسامبر [۲۰۱۹] یا ژانویه علائم کرونا را از خود نشان دادند، حداقل هشت نفر از آنها مسافرت نکردند و با سایر افراد آلوده تماس نداشتند.

اریک تونر دانشمند گفت: اولین موارد عفونت در فلوریدا می تواند زودتر از ووهان رخ داده باشد، اما پس از آن ایالات متحده آنها را کووید-۱۹ در نظر نگرفت یا عمداً آنها را نادیده گرفته است.

همانطور که توسط گلوبال تایمز چین اشاره شد، دولت ایالات متحده سعی کرد کسانی را که می خواهند حقیقت را بدانند ساکت کند. به عنوان مثال، خانه تحلیلگر ربکا جونز، که در ماه مه ۲۰۲۰ از دستکاری داده های فلوریدا خودداری کرد، توسط پلیس بازدید شد و تمام تجهیزات را برده شد.

یانگ ژانکیو ویروس شناس دانشگاه ووهان، به نوبه خود اعتراف کرد که ایالات متحده اطلاعاتی در مورد سارس-کوو-۲ به منظور "سیاسی کردن همه گیری و سیاه کردن چین" ندارد.

او معتقد است که سیاستمداران در ایالات متحده هنوز مشغول انتشار تهمت و نظریه "نشت آزمایشگاه" هستند، اما به وضعیت وحشتناک اپیدمیولوژیک در کشور خود توجه نمی کنند.

وی در پایان گفت: همه گیری یک مشکل علمی است. علم منطقی است و این کار دانشمندان است نه سیاستمداران.

پیشتر، هیل با استناد به نتیجه گیری جمهوری خواهان مجلس نمایندگان که در مورد ویروس کرونا تحقیق کرده بودند، گزارش داد که سارس-کوو-۲ از آزمایشگاه و ووهان سرچشمه گرفته و به دلیل نشت از آزمایشگاه در سراسر جهان پخش شده است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد، که این گزارش بر اساس دروغ و واقعیت های تحریف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала