دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با امیر عبداللهیان

دیدار ژان آرنو، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با امیر عبداللهیان
دیدار ژان آرنو، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با امیر عبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
اشتراک
در تاریخ 17مردادماه ژان آرنو، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان امروز یکشنبه (17مردادماه) با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک در تاریخ 17مردادماه ژان آرنو، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان  امروز با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

رایزنی نماینده ایران با عبدالله عبدالله و حنیف اتمر درباره افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
رایزنی نماینده ایران با عبدالله عبدالله و حنیف اتمر درباره افغانستان

امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات افغانستان و منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر مذاکرات بین افغانی با حضور همه طرف ها تأکید دارد. وی تأمین امنیت مردم در داخل افغانستان و جلوگیری از موج مهاجران به سوی مرزها را مهم خواند و بر ضرورت وحدت میان همه طرفها تأکید کرد.
امیرعبداللهیان بر نقش سازمان ملل در ایجاد صلح و امنیت در افغانستان تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات سازمان ملل در حل بحران افغانستان حمایت می کند. در عین حال وی نسبت به عدم اقدام فعال سازمان ملل در قبال تحولات اخیر افغانستان انتقاد کرد.
مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقدامات غیرمسئولانه آمریکایی ها و آثار رفتاری  اشغالگران، مشکلات مردم رنج دیده افغانستان را چندین برابر کرده است. وی در ادامه تصریح کرد: ما نباید در ادامه بی مسئولیتی آمریکایی ها شاهد اقدامات کند و آرام سازمان ملل باشیم.
ژان آرنو نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در ادامه این دیدار نقش همسایگان به ویژه ایران را در حل مناقشات افغانستان قابل توجه دانست و اظهار داشت: باید اجماع بین المللی مستحکم تری در خصوص مسئله افغانستان ایجاد شود و این موضوع ضرورت حمایت کشورهای همسایه را می طلبد.
نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در پایان این دیدار بر ضرورت حمایت از راه حل سیاسی در حل و فصل بحران افغانستان تأکید کرد و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران را ستود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала