رسانه: ایران آماده بازگشت سریع به مذکرات برجام است

CC BY 4.0 / IRNA / رسانه: ایران آماده بازگشت سریع به مذکرات برجام است
رسانه: ایران آماده بازگشت سریع به مذکرات برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
اشتراک
 یک مقام اتحادیه اروپا پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید در ایران، گفت که این کشور آماده از سر گیری مذاکرات احیای برجام از ماه سپتامبر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام که نخواسته نامش فاش شود گفته که انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات، که پنجشنبه هفته پیش در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی شرکت کرد، طی سفرش به تهران با حسین امیرعبداللهیان، کسی که احتمالا قرار است مسئولیت مذاکرات را در دولت تازه به عهده گیرد، صحبت کرد. این مقام اتحادیه اروپا گفت که امیرعبداللهیان ظاهرا قرار است وزیر خارجه جدید ایران باشد؛ موضوعی که هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

نماینده مجلس ایران روحانی را به شکست در برجام متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
نماینده مجلس ایران، روحانی را به شکست در برجام متهم کرد

این مقام همچنین گفت که البته هنوز مشخص نیست که آیا مذاکرات هسته‌ای زیر نظر وزارت خارجه ایران باقی می‌ماند یا نهاد دیگری مانند شورای امنیت ملی ایران عهده‌دار آن خواهد شد. با این حال، به گفته این دیپلمات مطلع، ایرانی‌ها نه فقط خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر به مذاکرات وین هستند، بلکه مایلند مذاکرات این‌بار به توافق نهایی بیانجامد. این مقام تاکید کرد اتحادیه اروپا مایل است که جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.

او ادعا کرده که پیش‌بینی می‌کند اگر توافق حاصل نشود، اوضاع برای ایران به‌مراتب بدتر خواهد شد. خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات آگاه اروپایی، دیدار انریکه مورا با حسین امیرعبداللهیان را «بسیار مفید» خوانده است، اگرچه هنوز اختلافات در بسیاری موارد پابرجاست. این دیپلمات اروپایی در عین حال، تاکید کرده است که ایرانی‌ها به تغییر موضع خود در مذاکرات اشاره‌ای نکرده‌اند و مورا مقامات آمریکایی را از چکیده گفت‌وگوی خود با امیرعبداللهیان مطلع کرده است. آخرین دور مذاکرات در وین در روز 20 ژوئن انجام شد و پس از آن ایران اعلام کرد  بعد از روی کار آمدن دولت جدید در مورد از سرگیری مذاکرات تصمیم خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала