اشک و سجده شکر پدر کاراته کای عربستان بعد از شکست پسرش در برابر ایران

© AP Photo / Koji Sasaharaاشک و سجده شکر پدر کاراته کای عربستان بعد از شکست پسرش در برابر ایران
اشک و سجده شکر پدر کاراته کای عربستان بعد از شکست پسرش در برابر ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
اشتراک
پدر کاراته کای عربستانی پس از باخت پسرش مقابل ایران با وجود اعتراض به داوری در دیدار فینال گفت که اشک شادی ریخته است و سجده شکر به جای آورده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سجاد گنج زاده کاراته‌کای وزن 75+ کیلوگرم ایران به مدال طلای المپیک توکیو دست یافت.  او در فینال و در حالی که با ضربه پای چپ طارق حامدی مبارز عربستانی بیهوش شده بود با دیسکالیفه شدن حریفش، قهرمان المپیک شد.

 بازی های المپیک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
سجاد گنج زاده کاراته کای ایران مدال طلای المپیک را بدست آورد +فیلم +عکس

محمد حامدی، پدر طارق حامدی کاراته کای عربستانی در گفت و گویی که با روزنامه الاقتصادیه عربستان داشت تاکید کرد که به پسرش افتخار می کند که توانست مدال نقره المپیک را به دست آورد. در تمام نبردهای که طارق به میدان رفت برای او دعا کردم. باید اعتراف کنم که وقتی تلاش طارق را که می دیدم اشک شوق ریختم با این حال ناراحت شدم که نتوانست مدال طلا را کسب کند.

او ادامه داد: ما از ظلمی که داور در بازی فینال به طارق کرد ناراحت شدیم. حرکت طارق دفاع از خود بود و اصلا هجومی نبود با این حال سجده شکر به جای آوردم و گفتم حسبی الله و نعم الوکیل. طارق یک مدال تاریخی را از دست داد اما در آینده جبران خواهد کرد.

رسانه های عربستانی هم به شدت از داوری انتقاد کردند تا جایی که حتی پیام های اعتراضی زیادی که روی صفحه توییتر داور ترکیه ای گذاشتند باعث شد تا او صفحه خود را ببندد.

وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک عربستان هم اعلام کردند که از طارق حامدی به عنوان یک قهرمان استقبال خواهند کرد و پاداش مدال طلا را به او خواهند داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала