گزارش و تحلیل

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و مشاور رهبر ایران

© AP Photo / Ebrahim Norooziدیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و مشاور رهبر ایران
دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و مشاور رهبر ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
اشتراک
اسماعیل هنیه در دیدار با علی‌اکبر ولایتی اظهار داشت که هدایت‌های رهبر ایران موجب "سربلندی جهان اسلام" است.

اسپوتنیک - دکتر علی‌اکبر ولایتی روز شنبه ۱۶ مرداد ماه با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد و ضمن خوش آمد گویی به اسماعیل هنیه، بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان های ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد و روند رشد، پیشرفت و پیروزی جهاد و مقاومت را غیر قابل مقایسه با گذشته اعلام کرد.

دکتر ولایتی با اشاره به آشنایی و ارتباط ۴۴ ساله با مقام معظم رهبری افزود: همه ما در مسیر خدا حرکت می‌کنیم و اینکه مقام معظم رهبری همواره اولین مسئله را، فلسطین مطرح می‌کنند، اعتقاد دینی و راسخ ایشان به این اولویت است.

 جنبش حماس   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2019
اعزام هیئت حماس به ایران

وی تصریح نمود: نکته ای که ایشان اعتقاد دارند این است که معتقدند آمریکا  باید از منطقه بيرون برود.

دکتر ولایتی همچنین بر آمادگی ایران برای تبادلات دانشگاهی و ارائه خدمات درمانی تاکید کرد و ضمن تقدیر از  تلاش، شجاعت، تدبیر و ایستادگی جبهه مقاومت اظهار امیدواری نمود به زودی دیدار رییس دفتر سیاسی حماس با مقام معظم رهبری دیدار صورت گیرد.

رئيس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار مجدد با دکتر ولایتی، از مواضع ثابت، پایدار و همیشگی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم فلسطین و آرمانهاي فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

اسماعیل هنیه پیروزی دکتر رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را به ملت و دولت ایران تبریک گفت و تاکید کرد: این الگو یک شیوه بسیار جالب در ایران است که در منطقه مانند آن را مشاهده نمی کنیم و این انتخابات نشان داد که برای رای، اراده و انتخاب مردم احترام و اهمیت ویژه وجود دارد و با هدایت های مقام معظم رهبری موجب سربلندی و افتخار است.

هنیه در بخش دیگری از این دیدار افزود: فلسطین و جنبش های اسلامی موفقیت های بزرگ و پیشرفت بسیار زيادی  را  در مبارزه و جهاد به دست  آورده اند و رهنمود های مقام معظم رهبری همیشه چراغ راه بوده و هست و ایشان یک نعمت بزرگ برای جهان اسلام می باشند.

حماس علت فشارهای آمریکا بر ایران را بیان کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2019
حماس علت فشارهای آمریکا بر ایران را بیان کرد

هنیه تاکید کرد: جنبش حماس در روند های بزرگی همچون  تربیت، آموزش، تبلیغ، مقاومت و جهاد علیه دشمن صهیونیستی و...  پیشرفت های فراوان و موثری به دست‌ آورده است. شاید قبلا مبارزه با اسراییل غیر قابل تصور بود ولی امروز با این اتحاد و یک صدا بودن تمام امت اسلام، فلسطین و خط مقاومت، دیکر مبارزه با اسراییل امری نشدنی نیست و ان شالله پیروزی های بیشتر نزدیک است و همه باهم به زودی در قدس نماز خواهیم خواند. از نظر رویارویی با دشمن مقاومت توانسته دستاوردهای بزرگی داشته باشد و ما بار دیگر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تشکر می کنیم و این نبردها و پیروزی ها تمام فلسطینیان را در داخل و خارج با هم متحد کرده و این یک نشانه بی سابقه بود و موجب ترس صهیونیست‌ها شد که در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی محقق شد و ما ادامه دهنده خط راه این شهدا تا پیروزی قدس هستیم و از مواضع خود لحظه‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

اسماعیل هنیه افزود: مواضع ثابت، پایدار و جدی جمهوری اسلامی ایران و حمایت از آرمان های فلسطین برای ما بسیار ارزشمند است و مواضع مقام معظم رهبری امتداد خطی است که امام راحل با اعلام روز قدس ترسیم نمودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала