پاسخ "دست مرده" پس از حمله به روسیه چگونه خواهد بود؟

© AFP 2023 / U.S. Air Force Photo by Staff Sgt. J.T. Armstrongپاسخ "دست مرده" پس از حمله به روسیه چگونه خواهد بود؟
پاسخ دست مرده پس از حمله به روسیه چگونه خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
اشتراک
"دست مرده" در صورت حمله به روسیه، به طور مستقل در مورد حمله اتمی تلافی جویانه تصمیم می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، در اتحاد جماهیر شوروی، بر اساس موشک بالستیک قاره پیمای "صنوبر"، مجموعه‌ای برای کنترل خودکار حمله گسترده اتمی تلافی جویانه "محیط" (که در غرب به عنوان دست مرده شناخته می‌شود) ایجاد شد، که هنوز توسط روسیه مورد استفاده قرار می گیرد.

اعلام زمان آماده شدن موشک قاره پیمای بالستیک جدید روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
اعلام زمان آماده شدن موشک قاره پیمای بالستیک جدید روسیه

دیمیتری لیتوکین، ستون نویس تاس در خصوص سامانه شوروی-روسیه هدایت ضربه متقابل هسته‌ای پریمتر که در غرب آنرا دست مرده (Dead Hand) می‌نامند، گفت: ویژگی آن این است که اگر در نتیجه حمله، روسیه رهبری سیاسی خود را از دست بدهد، هوش مصنوعی مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت. او به طور مستقل در مورد حمله اتمی تلافی جویانه تصمیم می‌گیرد.

به گفته لیتوکین، همان موشک بالستیک قاره پیما "صنوبر" به طور خودکار در شرق دور و بخش اروپایی این کشور به پرواز در می آید و با عبور از خاک روسیه، علامتی برای پرتاب موشک هایی که از حمله دشمن جان سالم به در بردند، می‌دهد.

پیش از این ویکتور یسین، کارمند ارشد علمی انستیتو آمریکا و کانادای آکادمی علوم روسیه و رئیس سابق ستادکل نیروهای موشکی استراتژیک روسیه اعلام نموده بود که کاربرد سامانه شوروی-روسیه هدایت ضربه متقابل هسته‌ای پریمتر که در غرب آن را دست مرده می‌نامند تضعیف می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала