گزارش و تحلیل

لو رفتن سند محرمانه نقشه برای اشغال ایران توسط ناتو

© AFP 2023 / Justin Tallisناتو فقط "سایه خود" است
ناتو فقط سایه خود است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
اشتراک
اخیرا ژنرال "وسلی کلارک" فرمانده سابق ناتو در گفتگویی تلوزیونی سندی محرمانه را لو داده که بر اساس آن آمریکایی ها با همکاری ناتو نقشه کشیده بودند پس از ماجرای 11 سپتامبر واشغال افغانستان هفت کشور دیگر را اشغال کنند.

اسپوتنیک - بر اساس این سنتی که آقای کلارک لو داده نقشه آمریکا مبنی بر این بوده که طی پنج سال پس از افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سودان، سومالی ودر نهایت ایران را اشغال کنند.

طبق این سند بنا بود که افغانستان پایگاهی باشد برای شروع طرح اشغال دیگر کشورهای خاورمیانه.

البته شاید برای بسیاری این جریان چیز جدیدی به نظر نیاید چون تقریبا همه می دانستند چنین طرحی در ذهن آمریکایی ها هست اما اینکه به این شکل رسمی لو برود جالب به نظر می آید.

به گفته مقامات ایران، فیزیکدان هسته ای با سلاح های ناتو کشته شده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2020
مقامات ایران: فیزیکدان هسته ای با سلاح های ناتو کشته شده

می توان گفت نقشه آمریکایی ها در بسیاری از دیگر کشورها عملا کم و بیش اجرا شد و آمریکایی ها موفق شدند عراق و لیبی را اشغال کنند، سوریه و سومالی و سودان را به بی ثباتی بکشانند و در لبنان و ایران هم شرایطی فراهم کنند که مقاومت در این دو کشور توسط مزدورانشان زیر سوال برود.

اگر توجه داشته باشید همیشه هم نقشه آمریکایی ها جایی محقق گشته که روحیه مردم تخریب شده و روحیه مقاومت آنها ضعیف شده.

آنها با جنگ رسانه ای شروع می کنند و کنار اش جنگ اقتصادی و فرهنگی راه میاندازند و وقتی مطمئن شدند که مردم روحیه شان را باخته اند و دیگر آن کشور همه ابزار دفاع از خود را از دست داده به آن کشور حمله می کنند.

آقای کلارک در همین صحبتها اظهار می دارد همین که ما به خود جنبیدیم و می می خواستم از آمریکایی ها سوال کند که این چه نقشه ای است، مگر بچه بازی است، به یکباره خبردار شدیم که آنها حمله به افغانستان را شروع کرده اند.

خود همین ماجرا ثابت می کند که بحث حمله های 11 سپتامبر یک بهانه بیش نبوده و آمریکایی ها نقشه های دیگری در ذهن خود داشتند که نیاز به یک جرقه برای شروع داشت و جریان 11 سپتامبر همان جرقه را زد.

حال اینکه این جرقه را القاعده خودسر زده و یا اینکه با توجیه آمریکایی ها این کار انجام شده بحث دیگری است.


درخواست آمریکا از ناتو: از عربستان در برابر تهدیدهای ایران حمایت کنید 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2019
درخواست آمریکا از ناتو: از عربستان در برابر تهدیدهای ایران حمایت کنید

همه تحلیلگران مطلع از جریانات خاورمیانه به خوبی می دانند که جریان حمله عراق به کویت و اشغال آن مورد تایید آمریکا بود و صدام حسین در دام آمریکایی ها افتاد، چرا که قبل از حمله صدام حسین به کویت خانم ایپرل گلاتسبی سفیر سابق آمریکا در عراق چراغ سبز لازم را به او داده بود و صدام حسین با تصور اینکه دستورات آمریکا را انجام می دهد حمله را انجام داد، در حالی که وی خبر نداشت اهداف دیگری پشت پرده وجود دارد.

به هر صورت کاملا هم مشخص است که مجامع امنیتی و اطلاعاتی ایران موفق شده بودند دست طرف های مقابل را بخوانند و متوجه بودند که هدف نهایی آمریکا در نقشه اش ایران است.

به همین دلیل هم ایرانیها نقشه کشیدند تا آمریکایی ها را همان جاهایی که هستند زمین گیر کنند و اجازه ندهند نقشه آنها محقق گردد.

در عراق و افغانستان و سوریه که آمریکایی ها امیدوار بودند به سرعت بتوانند کارشان را تمام کنند ایرانی ها و همپیمانانشان کاری کردند که آمریکایی ها ندانند چه کار کنند.

هنوز هم که هنوز است پس از بیست سال از شروع عملیات مرتبط با این طرح آمریکایی ها به قول معروف هاج و واج مانده اند که از کجا خورده اند.

بایدن در نشست ناتو درباره ایران با اردوغان گفتگو می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
بایدن در نشست ناتو درباره ایران با اردوغان گفتگو می کند

قابل توجه آنهایی که حضور ایران در منطقه را مورد انتقاد قرار می دهند، همین سند ثابت می کند که اگر جمهوری اسلامی ایران به دور دست ها نرفته بود و مبارزینی مانند شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و شهید حمدانی و تعداد بی شماری شهدای دیگر از مرز و بوم کشور آنطرف مرزها دفاع نکرده بودند امروز ایران هم توسط آمریکا اشغال شده بود.

همین الآن هم مشاهده می کنیم آمریکایی ها هنوز دست بر نداشته اند و تلاش دارند به هر شکلی که شده ایران را وادار کنند از دیگر کشورهای منطقه خارج شود و برنامه موشکی خود را متوقف کند.

چرا؟

چون می داند تا وقتی که این دو دکترین در اختیار ایران است هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و برای محقق شدن هدف خود، یعنی اشغال ایران، باید از راه نظامی نشده از راه دیپلماسی این ابزار قدرت ایران را از این کشور سلب کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала