فناوری پرینت سه بعدی در ایران چگونه پیشرفت می‌کند؟

© Photo / IRNA پهپاد
 پهپاد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
اشتراک
دیفنس نیوز: پیشرفت فناوری در ایران، تحریم‌ها برصنایع دفاعی را بی اثر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «دیفنس نیوز»، پیشرفت‌های فناوری در ایران از جمله در زمینه پرینت سه بعدی، به توسعه صنایع دفاعی ایران از جمله ساخت پهپاد‌ها منجر می‌شود.

در مقاله کریستن فونتنروز که در این نشریه منتشر شده است آمده که مقام‌های آمریکایی اخیرا اعلام کردند که در حال بررسی تحریم‌هایی علیه زنجیره تامین قطعات لازم در ساخت پهپاد در ایران هستند، اما بعید است که تحریم‌ها موثر واقع شوند.

بمب افکن «تو-160» روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
روسیه، جدیدترین موشک هایپرسونیک دوربرد را خواهد ساخت+عکس

ممکن است تحریم‌ها نتوانند بر برنامه ایران به گونه ای موثر تاثیر بگذارند، زیرا ایران قطعات هواپیمای بدون سرنشین را از منابع متعدد تهیه می‌کند. برخی از قطعات عمدتا برای کاربران تجاری و تفریحی تولید می‌شوند.

آرچی استافورد، متخصص پهپاد در آکادمی هوانوردی در ایالات متحده در این خصوص توضیح داد: «ایران از موتورهای آلمانی در برخی از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده می‌کند. من تصور می‌کنم تحریم آلمان، آنها را عصبانی خواهد کرد».

نشریه نامبرده در خاتمه نوشته است:« پیشرفت‌ در فناوری‌ها ممکن است به زودی ایران را از وارد کردن قطعات هواپیماهای بدون سرنشین بی نیاز کند. ایران در زمینه پرینت سه بعدی، بخش ساخت قطعات در صنایع پهپادی توان خود را توسعه داده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала