مرز ایران و افغانستان بسته شد

© Sputnik مرز ایران و افغانستان بسته شد
 مرز ایران و افغانستان بسته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
اشتراک
مرز ایران و افغانستان در محدوده پایانه مرزی "میلک" بسته شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از بسته شدن مرز ایران و افغانستان در محدوده پایانه مرزی "میلک" شمال این استان در پی کشیده شدن درگیری‌های افغانستان به مناطق هم‌مرز با سیستان و بلوچستان خبر داد.

ایران و راه حل بحران افغانستان   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
گزارش و تحلیل
ایران و راه حل بحران افغانستان

مرعشی تصریح کرد: شب گذشته بخش عمده شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز کشور افغانستان توسط طالبان تصرف شد و این شرایط به نحوی بود که این شهر تا مرحله سقوط پیش رفت اما در ادامه با رسیدن نیروهای کمکی طالبان  عقب‌نشینی کرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: در حال حاضر شرایط در مرز آرام و تحت کنترل است اما با این حال نیروهای ارتش، مرزبانی و انتظامی در مرز مستقر هستند و تحرکات احتمالی را رصد می‌کنند.

تیمور باقری، معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این خصوص گفت: برای جلوگیری از هرگونه مشکل برای فعالان اقتصادی، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مستقر در پایانه مرزی "میلک‌" از تجار خواسته شده تا اطلاع ثانوی از ارسال حامل‌های صادراتی و ترانزیتی که قصد خروج از پایانه مرزی میلک‌ را دارند، خودداری کنند. در این راستا خروج کامیون‌های ایرانی و ترانزیتی به سمت افغانستان تا اطلاع بعدی امکانپذیر نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала