بیانیه جی ۷: رفتار ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی است

© REUTERS / JOHAN VICTORبیانیه جی ۷: رفتار ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی است
بیانیه جی ۷: رفتار ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
اشتراک
گروه ۷ در بیانیه‌ای در ارتباط با حمله به نفتکش مرسر اعلام کرد که رفتار ایران "صلح و امنیت بین المللی" را تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای گروه هفت (جی-۷) امروز جمعه با محکوم کردن حمله به نفتکش "مرسر استریت" اعلام کردند، شواهد نشان می دهد که ایران در این حادثه دخالت داشته، رفتار تهران صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند.

نامه اسرائیل به شورای امنیت برای محکوم کردن ایران در حادثه کشتی مرسر استریت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
نامه اسرائیل به شورای امنیت برای محکوم کردن ایران در حادثه کشتی مرسر استریت

در این بیانیه آمده است: رفتار ایران در کنار حمایت از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیر دولتی، صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند. ما از ایران می‌خواهیم که تمام اقدامات مغایر با قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل را متوقف کرده و از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا در تقویت ثبات و صلح منطقه نقش سازنده ایفا کنند.

اعضای گروه هفت افزودند: ما حمله غیرقانونی به کشتی تجاری در سواحل عمان در ۲۹ ژوئیه که منجر به کشته شدن یک شهروند انگلیسی و رومانیایی شد را محکوم می‌کنیم. این یک حمله عمدی و هدفمند و نقض آشکار قوانین بین المللی بود. همه شواهد موجود دست داشتن ایران را به وضوح نشان می دهد.این حمله هیچ توجیهی ندارد.

در بیانیه گروه ۷ همچنین تأکید شده است که باید به دادگاه‌ها اجازه داد مطابق قوانین بین المللی آزادانه حرکت کنند. در بخش دیگر این بیانیه تصریح شده است: ما تمام تلاش خود را برای حفاظت از کشتیرانی که اقتصاد جهان به آن وابسته است، ادامه می‌دهیم تا بتواند آزادانه فعالیت کند و با اقدامات غیرمسئولانه و خشونت آمیز تهدید نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала