حریرچی: ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده‌اند

CC BY 2.0 / IRNA / حریرچی: ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده‌اند
حریرچی: ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی اشغال شده‌اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
اشتراک
معاون کل وزارت بهداشت ایران اعلام داشت که این کشور یکی از بدترین شرایط را از زمان شیوع بیماری تجربه می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران اظهار داشت: در حال حاضر کشور از نظر میزان ابتلا، بستری و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا یکی از بدترین شرایط را کشور از زمان شیوع این بیماری در ایران تجربه می‌کند.

فوت 458 بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
فوت 458 بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران

حریرچی افزود: در شرایط فعلی راه اصلی رفع این اوضاع، انجام واکسیناسیون در کشور است که خوشبختانه امروزه تزریق واکسن به آمار ۵۹۹ هزار نفر رسیده است. از مردم درخواست دارم که دستورالعمل‌های بهداشتی را مانند زدن ماسک هنگام خروج از منزل، پرهیز از برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها و عدم ترددهای غیر ضروری در کشور رعایت کنند.

وی تصریح کرد: عدم اقدام مناسب دستگاه‌های اجرایی محیطی، ندانستن عواقب بیماری کرونا توسط مردم، تناقض‌های رفتاری، میایل معیشتی و ترجیحات فردی مانند انجام مسافرت تا باعث بروز چنین شرایطی بدی در کشور شده است من از مردم درخواست دارم با همکاری خوب شان این مدت را تحمل کرده تا کشور به یک شرایط پایدار در این پیک پنجم برسد.

معاون کل وزارت بهداشت ایران بیان داشت: در حال حاضر با توجه به افزایش تعدادبستری بیماران کرونایی و بیشتر شدن میزان ابتلا، پذیرش بیماران و مراجعه کنندگان با مشکلاتی انجام می‌شود. میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی اصلی در حدود ۸۰ درصد بود که با توجه به افزایش بیماران بستری، مبتلا و ظرفیت بیمارستان‌ها رسیدگی به بیماران غیر کرونایی نیز دچار مسائلی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала