تنبیه طوطی‌های ناسزاگو +عکس، ویدئو

© Sputnik / Sergey Malgavkoتنبیه طوطی‌های ناسزاگو
تنبیه طوطی‌های ناسزاگو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
اشتراک
پنج طوطی به دلیل ناسزاگویی از معرض دید عموم برداشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، تنبیه شدن طوطی‌های ناسزاگو که به تازگی به پارک حیات وحش انگلیس آورده شده بودند از نظر کاربران ایرانی در فضای مجازی جالب و قابل توجه بوده است.
این طوطی‌ها که به پارک حیات وحش لینکولن‌شر واقع در شرق انگلیس اهدا شدند از بدو ورودشان با گفتن جملات ناپسند از کارکنان و بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کردند و مسئولین پارک را مجبور به جداسازی آن‌ها از یکدیگر نمودند.

View this post on Instagram

A post shared by san (@sansanxx10)


استیو نیکولز، مدیر این پارک می‌گوید: «اوضاع از کنترل خارج شده بود. همه‌شان داشتند ناسزا می‌گفتند. ما کمی از بابت بچه‌ها نگران بودیم. حتی وقتی خودم هم از آنجا رد می‌شدم به خودم هم بد دهنی می‌کردند.»
این طوطی‌های خاکستری که اریک، جید، السی، تایسون و بیلی نام دارند، صاحبان‌شان آن‌ها را در طول یک هفته به پارک حیات وحش اهدا کرده‌اند. آن‌ها پیش از آنکه در معرض دید قرار بگیرند در قرنطینه بودند و کارکنان پارک زودتر به عصبی بودن این پرندگان پی برده بودند.


نیکولز در ادامه صحبت‌هایش گفته است، بیشتر طوطی‌ها کلمه «خفه شو» را خوب یاد می‌گیرند اما این موجودات توانایی یادگیری هر چیزی که فکرش را بکنید دارند.
وی درباره استقبال بازدیدکنندگان از ناسزاگویی طوطی‌های خاکستری افزود، بازدیدکنندگان از ناسزاگویی این موجودات لذت می‌بردند و پاسخ بد دهنی آنان را نیز می‌دادند، اما نگرانی آن‌ها بیشتر بابت افراد کم سن و سال بوده است که برای بازدید در پارک حضور داشتند که مبادا کلمات زشت را از طوطی‌ها یاد بگیرند و در جایی دیگر بازگو کنند. به همین خاطر ناچارا آن‌ها را از هم جدا کردیم و دور از معرض دید عموم قرارشان دادیم.


تعدادی از کاربران این ماجرا را جالب و خنده دار دانستند و عده‌ای دیگر تربیت صاحبان قبلی طوطی ها را مورد انتقاد قرار دادند. برخی نیز بیان کردند پرندگانی مانند طوطی و مرغ مینا تنها صداهایی از اطرافشان را ضبط می‌کنند و نرم‌افزار ارزیابی اطلاعات ندارند. جمعی دیگر طوطی را آفریده‌ای زیبا دانستند که شاید اگر نبود اجداد و نیاکان ما به وجود قابلیت ضبط کردن صدا پی نمی‌بردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала