جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس ایران
جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
اشتراک
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد جلسات علنی مجلس برای تسریع بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، در صورت نیاز، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا سلیمی نماینده محلات و عضو هیئت رئیسه مجلس ایران، با بیان اینکه "اگر رئیس‌ جمهور لیست وزرای پیشنهادی خود را فردا (پنجشنبه ۱۴ مرداد) و پس از مراسم تحلیف به مجلس ارائه دهد، مجلس بررسی برنامه‌ های آنان را به‌ سرعت آغاز می‌ کند"، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که تشکیل دولت به تأخیر نیفتد مجلس به‌ سرعت کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز خواهد کرد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
سفر هماهنگ کننده مذاکرات وین برای حضور در مراسم تحلیف رئیسی

وی با اعلام اینکه طبق آیین‌ نامه داخلی مجلس، پس از معرفی وزرا به مجلس و اعلام وصول اسامی در جلسه علنی، کار بررسی صلاحیت‌ها در کمیسیون‌ های تخصصی مجلس آغاز می‌ شود، ادامه داد: کمیسیون‌ های تخصصی، یک هفته فرصت دارند که  صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کنند.

نماینده محلات در مجلس با تأکید بر اینکه پس از بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیون، این موضوع در دستور کار پارلمان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اگر فردا کابینه به مجلس معرفی شود، احتمالاً جلسه رأی اعتماد به اعضای کابینه در صحن مجلس از روز شنبه ۲۳ مرداد ماه آغاز شود و تا سه‌ شنبه ۲۶ مرداد ماه ادامه پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با ابراز اینکه جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در دو نوبت برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در صورت نیاز و با تصمیم و تصویب مجلس، کار در شیفت سوم نیز ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала