روسیه: در نتیجه گیری و اقدام برای حادثه کشتی عجله نکنید

© AP Photo / Seth Wenigروسیه: در نتیجه گیری و اقدام برای حادثه کشتی عجله نکنید
روسیه: در نتیجه گیری و اقدام برای حادثه کشتی عجله نکنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
اشتراک
روسیه اطلاعات مربوط به حادثه کشتی در خاور میانه را بررسی می کند و می خواهد قبل از اثبات حقایق در نتیجه گیری و اقدامات عجله نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در این خصوص صحبت کرد.

دیمیتری پالیانسکی گفت: «ما جزئیات را بررسی می کنیم، اطلاعات ضد ونقیض زیادی وجود دارند، نتایج زیادی گرفته شده که ما آنها را کاملا رد می کنیم.»

وی افزود: «ما باید حقایق را کشف کنیم و در نتیجه گیری یا اقداماتی تا دریافت شواهد و حقایق آنچه اتفاق افتاده، عجله نکنیم.»

 واکنش وزارت خارجه روسیه به متهم کردن ایران در حادثه کشتی مرسراستریت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
واکنش وزارت خارجه روسیه به متهم کردن ایران در حادثه کشتی مرسراستریت

در جریان حمله به تانکر «ام‌تی مرسر استریت» در نزدیکی سواحل عمان در روز پنجشنبه ۲۹ ژوئیه، دو خدمه این کشتی، یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی، کشته شدند. روز یکشنبه اول اوت دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا ایران را مسئول حمله به نفتکش ام‌تی مرسر استریت معرفی کرده است. او گفت: «ما معتقدیم که این حمله عامدانه و هدفمند بوده و نقض آشکار حقوق بین‌الملل از سوی ایران است. ایران باید به این حملات خود خاتمه داده و کشتی‌ها باید بتوانند بر اساس حقوق بین‌الملل اجازه تردد آزادانه را داشته باشند».

آمریکا نیز ایران را در حمله به کشتی در دریای عربی متهم می کند و این کشور را به پاسخ قاطع برای این حادثه تهدید کرده است. در این حادثه دو نفر کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала