ایران: منبع شایعات حوادث کشتی‌ها را رسوا می‌کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: منبع شایعات حوادث کشتی‌ها را رسوا می‌کنیم
ایران: منبع شایعات حوادث کشتی‌ها را رسوا می‌کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
اشتراک
سفارت ایران در انگلیس اعلام داشت که تحولات روزهای اخیر را بررسی و "منبع شایعات" را "رسوا" خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حساب توئیتری سفارت ایران در انگلیس روز چهارشنبه با اعلام اینکه تمام مسائل مربوط به کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس به پایان رسیده، افزود: این مساله برای ما تمام نشده و تحولات (روزهای اخیر) را بررسی خواهیم کرد تا منبع شایعات را رسوا و بدنام کنیم.

در پیام توئیتری سفارت ایران در ادامه آمده است: همانطور که دیروز اعلام کردیم هیچ اطلاعات تائید شده‌ای درباره حوادث (رخ داده در این منطقه) وجود ندارد. اما بیایید به این حقه‌ها نگاهی بیندازیم.

اول اوت: ایران متهم شد که با استفاده از پهپاد به کشتی تجاری مرسر استریت در دریای عمان حمله کرده است. ما درخواست شواهد کردیم اما هیچ مدرکی ارائه نشد.

دوم  اوت: اعلام شد که تیم تحقیقات در مسیر به منطقه است تا در باره این حادثه تحقیق کند. هنوز منتظر نتایج (تحقیقات) هستیم.

سوم  اوت: اعلام شد که ایران چهار کشتی‌ تجاری و نفتکش‌ را ربوده و به سمت ایران هدایت کرده است. متعاقبا اعلام شد که فقط به کشتی "ام وی آسفالت پرنسس" با پرچم پاناما دستور داده شد تا به سمت ایران حرکت کند. سپس به ما اعلام شد که حرکات کشتی "ام وی آسفالت پرنسس" عادی نیست.

چهارم اوت: گویا سرنشینان کشتی تخلیه شدند. اما آن‌ها در کنار کشتی‌ها و سایر نفتکش‌هایی که کنترل خود را از دست دادند بخار شدند و از آن‌ها هیچ خبری نیست.

سفارت ایران در ادامه این پیام توئیتری می‌نویسد: اهداف این تحولات چه بود؟ قرار است در نیویورک دنبال شود؟ یا تحولات دیگری در جریان است؟

​شایان ذکر است که روز ۳۰ ژوئیه، گروه نظامی انگلیسی موسوم به "عملیات‌های تجاری دریایی" در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه ۲۹ ژوئیه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت اسرائیل بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر "الدقم" هدف حمله قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала