واکنش سازمان جهانی بهداشت به افزایش قیمت واکسن‌های فایزر و مدرنا

© REUTERS / Denis Balibouseواکنش سازمان جهانی بهداشت به افزایش قیمت واکسن‌های فایزر و مدرنا
واکنش سازمان جهانی بهداشت به افزایش قیمت واکسن‌های فایزر و مدرنا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
اشتراک
مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که واکسن‌های کووید -۱۹ باید در دسترس باشند.

به گزارش اسپوتنیک، بروس ایلوارد، مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: هزینه واکسن‌های کووید -۱۹ باید برای همه کشورها مقرون به صرفه باشد تا بتوان افراد بیشتری را در مدت کوتاهی واکسینه کرد.

واکسن فایزر و مدرنا گران می شوند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
واکسن فایزر و مدرنا گران می شوند

پیشتر روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده بود که تولیدکنندگان واکسن فایزر و مدرنا قیمت ز این واکسن‌ها را برای اتحادیه اروپا افزایش داده‌اند. به گفته این روزنامه، قیمت هر دوز واکسن فایزر از ۱۵.۵ یورو به ۱۹.۵ یورو افزایش یافته است. قیمت واکسن مدرنا منطبق بر قراردادها برای هر دوز ۲۵.۵ دلار آمریکا است. این روزنامه می‌نویسد که افراد مطلع اعلام داشتند که قبلاً قیمت این واکسن ۲۲.۶ دلار بوده است.

ایلوارد تصریح کرد: در مورد قیمت واکسن‌ها و جزئیات میزان پرداختی این کشور یا آن کشور، نمی‌توان اظهار نظر کرد. اما ما می‌توانیم بگوییم و این موضوع بسیار مهم است که در حال حاضر ما سعی می‌کنیم واکسن‌ها را با بهترین قیمت ممکن برای رهایی مردم از این همه گیری تحویل دهیم و هرگونه تغییر قیمت باید با هزینه‌های متحمل شده توسط تولیدکنندگان توجیه شود. به این دلیل که هدف امروز، واکسیناسیون هرچه بیشتر برای نجات جان افراد، کاهش عفونت‌ها، کاهش بار بر سیستم‌های بهداشتی و بازگشت به حالت عادی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала