نتانیاهو و نخست وزیر جدید اسرائیل درباره ایران مشاجره کردند

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو و نخست وزیر جدید اسرائیل درباره ایران مشاجره کردند
نتانیاهو و نخست وزیر جدید اسرائیل درباره ایران مشاجره کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
اشتراک
پس از اینکه نفتالی بنت به آمریکا تضمین داد تا بدون اطلاع واشنگتن اقدام به حمله نظامی علیه ایران نکند، این موضوع باعث شد تا نتانیاهو خشمگین شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پس از گذشت حدود یک ماه از آغاز به کار دولت جدید اسرائیل. نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید اسرائیل در همین مدت تلاش کرده به زعم خود تا سیاست‌های دولت نتانیاهو را در ارتباط با مسائل بین‌المللی تصحیح کند. نتانیاهو روابط نزدیکی با جمهوریخواهان مخصوصا بخش تندرو آنها در آمریکا برقرار کرد و عملا از دموکرات‌ها فاصله گرفت. حالا بنت به دنبال این است رویکرد اسرائیل در قبال آمریکا را تغییر دهد.

ایران بهانه نتانیاهو برای حمله به کابینه جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
ایران بهانه نتانیاهو برای حمله به کابینه جدید

نتانیاهو در نخستین سخنرانی خود پس از برکناری از نخست‌وزیری به سیاست‌های جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا در قبال ایران حمله کرد. بنت نیز همچون نتانیاهو، مخالف جدی توافق هسته‌ای غرب با جمهوری اسلامی است. اما او ترجیح می دهد به جای آنکه همانند نتانیاهو رئیس جمهور آمریکا را تهدید کند، با او گفت و گو کند.

دولت جدید اسرائیل بر خلاف دولت نتانیاهو به بایدن وعده داده که «سیاست غافلگیر نکردن» را در پیش می‌گیرد. به این معنی که با دولت آمریکا همکاری نزدیک و تبادل اطلاعاتی بیشتری خواهد داشت.

همین موضوع عاملی شده که نخست وزیران کنونی و سابق اسرائیل در پارلمان با یکدیگر وارد مشاجره لفظی شوند. بنت در اظهارات خود در «کنست» ضمن انتقاد از سیاست‌های شکست خورده دولت بنیامین نتانیاهو در مورد ایران اعلام کرد به دلیل این سیاست‌های اشتباه اکنون اسرائیل مجبور است بودجه نظامی خود را افزایش دهد. ایران درحال پیشبرد برنامه هسته‌ای خود است. ما به آن رسیدگی خواهیم کرد. ما می‌دانیم باید چکار کنیم. اما جنگ با همه کشورها درحالی که ایران برنامه نظامی خود را پیش می‌برد، میراثی است که دولت شما (بنیامین نتانیاهو) برجای گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала