فوت 36 هزار تهرانی به دلیل کرونا

© AP Photo / Vahid Salemiبهشت زهرا
بهشت زهرا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
اشتراک
هزینه کفن، دفن و خرید قبر در پایتخت ایران چگونه تأمین می‌شود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره آمار روزانه کرونا در پایتخت، هزینه خرید قبر، کفن و دفن، ساخت آرامستان در کهریزک و سرانجام تدوین سند سلامت توضیح داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: «کرونا همچنان در کشور می تازد و آمار روزانه ابتلا و فوتی ناشی از ویروس کووید 19 همچنان در حال افزایش است. فقط از دهم تا یازدهم مرداد۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ هزار و ۱۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۳۱۷ نفر از آنها بستری شدند. همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کل کشور به ۹۱ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت تهران هم نامساعد است و در پی نامه و پیشنهاد وزیر بهداشت به رهبر انقلاب د باره تعطیلی دو هفته‌ای برای کاهش چرخش ویروس کرونا، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.

افراد دارای مشکلات روان در صورت ابتلا به کرونا بیشتر در خطر مرگ قرار می گیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
افراد دارای مشکلات روان در صورت ابتلا به کرونا بیشتر در خطر مرگ قرار می گیرند

پایتخت در محاصره «دلتا کرونا» است و بهشت زهرا تهران نیز به دلیل افزایش آمار فوتی‌ها به حالت بحرانی درآمده است. مسوولان ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده اند؛ کرونای دلتا در ۲۹ استان کشور گسترش یافته و تخت های بیمارستانی کاملا پر است، این شرایط در حالی بوده که رعایت پروتکل ها در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است و دلتا، ویروس می تواند با قدرت سرایت بالا همه را مبتلا کند. یکی از مکان هایی که احتمال انتقال کرونا در آن زیاد است اتوبوس و مترو اعلام شده و شهروندان در شهرهایی مانند تهران همواره نسبت به این موضوع نگرانی و دغدغه داشته اند.

از ابتدای کرونا تا امروز حدود 36 هزار فوتی ناشی از این بیماری در سامانه بهشت زهرا به ثبت رسیده است. همچنین تاکنون 21 هزار و 600 نفر از مردان تهرانی و 14 هزار و 450 هزار نفر از زنان تهرانی بدلیل ابتلا به کرونا ویروس جان باخته اند.

برای هر تهرانی یک قبر مجانی درنظر گرفته شده است، ولی هزینه کفن و دفن حدود 500 هزار تومان است که از طرف خانواده ها پرداخت می شود. البته اگر خانواده‌ای بخواهد متوفی در قطعه های خاص دفن شود یا قبر پیش خرید کنند، هزینه‌های آن را می پردازند. همچنین اگر قبرهای رایگان در قطعات جدید و به پیشنهاد بهشت‌زهرا پذیرفته نشود و خانواده‌ها پیشنهاد دفن در قطعا ت دیگر را داشته باشند هزینه هایی دارد که می باید پرداخت شود.

اصولاً قبرها در قطعات اولیه بهشت‌زهرا مانند قطعات 20 و 30 قیمت‌های بالایی دارند ولی پدیده ای بنام   قبرهای لاکچری نداریم و اگر هم باشد در قطعات قدیمی قرار دارند که البته این موضوع قبرهای لاکچری قبرهایی است که خارج از سازمان واگذار می‌شوند که بهشت‌زهرا اعلام کرده اگر فامیل درجه یک نباشند، تا وراث اجازه ندهند، در طبقات قبور دیگر کفن و دفن انجام نمی‌شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала