واکنش وزارت خارجه روسیه به متهم کردن ایران در حادثه کشتی مرسراستریت

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت خارجه روسیه به متهم کردن ایران در حادثه کشتی مرسراستریت
 واکنش وزارت خارجه روسیه به متهم کردن ایران در حادثه کشتی مرسراستریت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
اشتراک
رئیس دپارتمان وزارت خارجه روسیه بیان داشت: هیچ پایه و اساسی برای اتهام زنی به ایران و دخالت در حمله به کشتی مرسر استریت وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه زمیر کابولوف بیان داشت: هیچ پایه و اساسی وجود ندارد که ایران ممکن است در حمله به تانکر مرسر استریت دست داشته باشد، فعلا کشورهای غربی که به تهران تهمت می زنند ولی شواهدی ارائه نکردند.
روز دوشنبه سفیر ایران در لندن به وزارت خارجه بریتانیا احضار شد. این احضاریه در ارتباط با احتمال دخالت تهران در حمله به کشتی مرسر استریت بود. در پاسخ وزارت خارجه ایران نیز کاردار انگلیس و همچنین سفیر رومانی را احضار کرد.
کابولوف گفت: " ما هیچ پایه و اساسی برای اتهام زنی به ایران نداریم و حقایق و مدارکی وجود ندارد. وقتی حقایق باشند آنوقت می توان در این زمینه کار کرد."

احضار سفیر ایران به وزارت خارجه بریتانیا در رابطه با حمله به تانکرام‌تی مرسر استریت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
احضار سفیر ایران به وزارت خارجه بریتانیا در رابطه با حمله به تانکرام‌تی مرسر استریت

وی خاطر نشان نمود که تهران فعلا به مسکو در خواست همکاری برای آشکار شدن وضعیت حادثه نفرستاده است.
این دیپلمات افزود: " فعلا تهران درخواست نفرستاده است و آنها حتی زمان این کار را نداشتند برای آنکه همه چیز طی چند روز اتفاق افتاد."  

در جریان حمله به تانکر «ام‌تی مرسر استریت» در نزدیکی سواحل عمان در روز پنجشنبه ۲۹ ژوئیه، دو خدمه این کشتی، یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی، کشته شدند. روز یکشنبه اول اوت دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا ایران را مسئول حمله به نفتکش ام‌تی مرسر استریت معرفی کرده است. او گفت: «ما معتقدیم که این حمله عامدانه و هدفمند بوده و نقض آشکار حقوق بین‌الملل از سوی ایران است. ایران باید به این حملات خود خاتمه داده و کشتی‌ها باید بتوانند بر اساس حقوق بین‌الملل اجازه تردد آزادانه را داشته باشند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала