پدافند هوایی ایران در حوزه پهپاد بسیار توانمند است

© Photo / IRNAپدافند هوایی ایران در حوزه پهپاد بسیار توانمند است
پدافند هوایی ایران در حوزه پهپاد بسیار توانمند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی ارتش ایران، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌ فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)، با اشاره به کارنامه درخشان پدافند هوایی در زمان جنگ ایران و عراق گفت: هیچ عملیات موفقی در هشت سال دفاع مقدس انجام نشده است، مگر اینکه پدافند هوایی در آن نقش مؤثر داشته است.

استفاده آمریکا از تحریم‌ها برای جلوگیری از تولید پهپاد توسط ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2021
استفاده آمریکا از تحریم‌ها برای جلوگیری از تولید پهپاد توسط ایران

وی خاطر نشان کرد: امروز وظایف نیروی پدافند هوایی در مقایسه با هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت‌ تر است، چرا که در دفاع مقدس ما در وضعیت جنگی بودیم و احتمال حمله را انتظار داشتیم، اما هم‌ اکنون که در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته و در ۳۶۰ درجه رصد کنیم و توجه داشته باشیم که در حوزه پدافندی کوچک‌ ترین غفلت، خساراتی به دنبال دارد که جبران‌ ناپذیر است.

امیر صباحی‌ فرد گفت: امروز اقتدار نیروی پدافند هوایی سبب شده است که دشمن با وجود بهره‌ مندی از بهترین هواپیماها و تجهیزات، جرات حتی گوشه چشمی به مرزهای کشورمان را نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروز ما بزرگترین رزمایش‌ ها را با بالاترین سطح فناوری با موفقیت انجام می‌ دهیم و در این راستا، با تعامل نخبگان دانشگاهی، پیشرفت‌ های بسیار چشمگیری داشته‌ ایم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، به توانمندی این نیرو در حوزه پهبادی اشاره کرد و گفت: امروزه ما قادر هستیم هرگونه عملیات پهبادی را اجرا کنیم و بحمدالله در بحث پهباد از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستیم.

امیر صباحی‌ فرد در پایان با اشاره به بومی‌ سازی سامانه‌ های پدافندی گفت: بومی‌ سازی سامانه‌ های پدافندی نقطه قوتی است که موجب شده که انحصار ساخت این سامانه‌ ها را از کشورهای قدرتمند بگیریم و خوداتکاء شویم.

در ابتدای این مراسم، امیر سرتیپ ولی وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ضمن اشاره به اهمیت نیروی پدافند، به ایستادگی و مقاومت و پایمردی غیور مردان این نیرو در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: غیورمردان نیروی پدافند هوایی علاوه بر زمان جنگ، بایستی در زمان صلح نیز از فضای آسمان کشور مراقبت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала