ناتو در چه صورت به کشتی های روسی شلیک می کند

© REUTERS / Laura Hasaniناتو در چه صورت به کشتی های روسی شلیک می کند
ناتو در چه صورت به کشتی های روسی شلیک می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
اشتراک
دریاسالار برک در سخنانی اعلام نمود که ناتو در صورت "تحریک" کشتی های روسی در دریای سیاه به آنها شلیک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا در پرتال "بیزینس اینسایدر"، دریاسالار روبرت برک در سخنانی گفت نیروهای ناتو به کشتی های روسی در دریای سیاه تیراندازی می کنند.

آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا چین را به خرابکاری سایبری متهم کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا چین را به خرابکاری سایبری متهم کردند

به گفته وی، در ناتو هنگامی که یک هواپیمای خارجی در نزدیکی ناوشکن های ناتو پرواز می کند، فرماندهان به طور مستقل تصمیم می گیرند که آیا برای حمله آماده می شوند یا خیر.

برک در ادامه افزود: "می توان استدلال کرد که آنها (روس ها) ما را ترغیب به حمله اول می کنند. ما قصد نداریم این کار را بدون تحریک آنها ابتدا انجام دهیم، اما در عین حال من از فرماندهانم نمی خواهم اولین ضربه را بزنند".

شایان ذکر است که روز 23 ژوئن، ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به نام  Defender از مرز آبی روسیه عبور کرده و به  اندازه سه کیلومتر وارد آبهای روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت (کریمه) شد. کشتی انگلیسی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشود و هواپیمای روسی سوخو 24 ام  بمباران هشدار دهنده ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب ـ 250   (OFAB-250)  را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد، آبهای روسیه را ترک کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورروسیه، اقدامات انگلیس را تحریک آمریکا و مظهر بی احترامی به انتخاب مردم کریمه دانست. در عین حال، وی ابراز اطمینان کرد که حتی اگر ملوانان روسی ناوشکن بریتانیایی را غرق کرده باشند، درگیری گسترده و جنگ جهانی سوم رخ نمی داد زیرا غرب می داند که  نمی تواند از چنین رویارویی پیروز بیرون آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала