در ایالات متحده از ساخت "بدترین کابوس" برای روسیه خبر دادند

© Northrop Grummanایالات متحده از ساخت "بدترین کابوس" برای روسیه خبر داد
ایالات متحده از ساخت بدترین کابوس برای روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
اشتراک
نشنال اینترست بمب افکن جدید بی-21 آمریکایی را "بدترین کابوس" برای روسیه اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، بمب افکن استراتژیک جدید بی-21 می تواند مشکلات بزرگی را برای سیستم های پدافند هوایی روسیه ایجاد کند.

کریس آزبورن، نویسنده مقاله در نشریه نشنال اینترست تأکید می کند که بسیاری از ویژگی های هواپیما ممکن است هرگز افشا نشوند. با این وجود، یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا به وی گفت که بمب افکن مخفی جدید تهدیدی برای هر هدفی در هر نقطه از جهان، صرف نظر از زمان و روز خواهد بود. آزبورن رد نکرد که بی-21 بر روی سیستم های پدافند هوایی مشابه روسی و چینی آزمایش شود.

جنگنده سوخو-27، بمب افکن استراتژیک بی-52 آمریکا را بر فراز بالتیک رهگیری کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
جنگنده سوخو-27، بمب افکن استراتژیک بی-52 آمریکا را بر فراز بالتیک رهگیری کرد

وی همچنین درباره سامانه های روسی اس-400 و اس-500 صحبت کرد که به گفته توسعه دهندگان می تواند هواپیماهای مخفی را شناسایی و منهدم کند. آزبورن افزود، در حالی که سیستم های پدافند هوایی روسیه موثر هستند، مکان یابی و انهدام بی-21 ارتقا یافته برای آنها بسیار دشوار خواهد بود. به نظر وی، مسکو به رادارهای حساس تری نیاز دارد که بتواند حرکت بمب افکن را به طور دقیق ردیابی کند. وجود فناوری های کاملاً جدید پنهان کاری که در اختیار این بمب افکن آمریکایی قرار دارد می تواند آن را به "بدترین کابوس" برای روسیه تبدیل کند.

نورثروپ گرومن بی-21 ریدر یک بمب افکن سنگین آمریکایی در حال توسعه است و قرار است در سال 2025 راه اندازی شود. این بمب افکن به عنوان بخشی از برنامه توسعه بمب افکن راهبردی نیروی هوایی ایالات متحده توسط شرکت نورثروپ گرومن در دست ساخت است. بی-21 ریدر یک بمب افکن راهبردی فوق دوربرد، بزرگ و با ظرفیت حمل بار سنگین است که قادر به حمل سلاح های معمولی و هسته ای است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала