تحویل یک و نیم میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت ایران

CC BY 4.0 / IRNA / واکسن کوو ایران برکت
واکسن کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
اشتراک
مدیر عامل بنیاد برکت اطلاع داد که تا آخر این هفته یک و نیم میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اطلاع داد: برخی اصرار دارند که بنیاد برکت نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند در حالی که ما براساس آنکه اواخر فروردین مجوز واکسن صادر شد، در خرداد عملیات تولید آغاز و با وجود وقفه ۴۰ روزه، بیش از ۵ میلیون دُز واکسن معادل ۳۵ درصد کل واردات کشور تولید کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هر هفته یک میلیون دُز واکسن در خط یک تولید می‌شود و با راه اندازی خط دو و سه تا اوایل شهریور، این ظرفیت افزایش چند برابری پیدا می‌کند.

این مقام افزود:یکی از اقدمات مهم بنیاد برکت که از ابتدای تشکیل آن مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بود، ورود بر امر مدرسه سازی است و قرار شده بود که بنیاد برکت هزار مدرسه احداث کند ولی هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ قرارداد برای احداث مدرسه منعقد شده و ۸۰ درصد آن معادل هزار و ۶۵۰ مدرسه احداث گردیده است.

محمد مخبر بیان داشت: علاوه بر این، هزار و ۷۷۰ مسجد و مرکز فرهنگی در سراسر کشور در حال احداث است که از این مجموع، هزار و ۴۵۰ مرکز فرهنگی افتتاح شده است.

وی در ادامه توضیح داد: ابتدای سال ۱۴۰۰ بنا را بر این گذاشتیم تا طی دو سال، هزار مدرسه کانکسی کشور تبدیل به مدرسه دائم شود که در سال تا مهرماه امسال، ۳۰۰ مدرسه و تا پایان سال ۲۰۰ مدرسه کانکسی به مدرسه دائم تبدیل می‌شوند. در سال دوم نیز ۵۰۰ مدرسه کانکسی دیگر به مدرسه دائم و ۲۰۰ مدرسه معمولی توسط بنیاد برکت احداث شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала