چرا دولت بازار کالاهای اساسی را رها کرده است؟

© Depositphotos.com / Syda_Productionsکالاهای اساسی
کالاهای اساسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
اشتراک
دولت در روزهای پایانی فعالیت خود دست تولیدکنندگان را در افزایش قیمت ها باز گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، دولت در روزهای پایانی فعالیت خود دست تولیدکنندگان را در افزایش قیمت ها باز گذاشت.

بازار کالاهای اساسی مردم در روزهای پایانی دولت دوازدهم همچنان با تنش قیمتی روبروست و نکته مهم اینجاست در این شرایط مسئولین نظارتی نیز توجهی به اوضاع نداشته و شرکتها با آزادی عمل کافی نسبت به تغییر قیمت محصولات خود اقدام می کنند.

برجام امضا نشود، قیمت‌ ها قابل کنترل نخواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
برجام امضا نشود، قیمت‌ ها قابل کنترل نخواهد بود

طی یک ماه اخیر قیمت عمده کالاهای اساسی با رشد قیمت روبرو بوده و همچنان مردم شاهد گرانی بیشتر کالاهای مصرفی خود هستند. مشاهدات بازار نشان می دهد کارخانجات رب گوجه نسبت به افزایش چندین باره محصولات خود اقدام کرده اند. به نحوی که هر قوطی رب گوجه فرهنگی 800 گرمی از 18 هزار تومان به 24 هزار و 900 تومان رسیده است.

علاوه براین برنج ایرانی نیز متاثر از سایر کالاها هر روز با قیمتهای متعددی در بازار به فروش می رسد عمده فروشان معتقدند برنج ایرانی کیلویی 40 هزار تومان به زحمت پیدا می شود و اکثرا قیمت های بالایی را برای برنج عنوان می کنند.

متاسفانه علاوه بر کالاهای مذکور بازار حبوبات نیز با افزایش قیمت مواجه شده است برهمین اساس اکثر حبوبات رشد 15 درصدی را شاهد است. به نحوی که قیمت هر کیلو لوبیا چوتی 42 هزار تومان، هر کیلو لوبیا قرمز 32 هزار تومان، هر کیلو لپه 37 هزار تومان در عمده فروشی ها قیمت گذاری شده است. به طور حتم این محصولات تا به دست مصرف کننده برسد رشد بیشتر قیمتی را تجربه خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала