چرا سیلوهای موشکی چین، آمریکا را می ترساند؟ + عکس

© AP Photo / Ng Han Guanموشک چینی
موشک چینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
اشتراک
چین در حال ساخت دست‌کم ۲۵۰ سیلوی موشکی در غرب این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای « لس آنجلس تایمز»،  محققان «فدراسیون دانشمندان آمریکایی» با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای تخمین زده‌اند که چین در حال ساخت دست‌کم ۲۵۰ سیلوی موشکی در غرب این کشور است.

در گزارش منتشره این نهاد آمده است که این سیلوهای موشکی جدید که در شهر «هامی» در نواحی شرقی ایالت سین‌کیانگ قرار دارند، بزرگترین برنامه ساخت سیلو از زمان احداث سیلوهای موشکی آمریکا و شوروی در میانه جنگ سرد، به شمار می‌روند.

بنابر تصاویر ماهواره‌ای، سیلوهای جدید در منطقه‌ای به مساحت حدود ۳۰۰ کیلومتر در حال احداث هستند و می‌توانند موشک‌های قاره‌پیما را در خود جای دهند. تحلیلگران می‌گویند وسعت زمین این ناحیه هدف قرار دادن آن را در صورت درگیری نظامی پیچیده‌تر می‌کند.

​همزمان پنتاگون هشدار داده است که چین با توسعه توانایی‌های تسلیحات هسته‌ای خود اجماع جهانی در زمینه خلع سلاح اتمی را نقض می‌کند. موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم زرادخانه هسته‌ای چین را حاوی ۳۵۰ کلاهک تخمین زده است. این در حالی است که پنتاگون می‌گوید چین قصد دارد ظرف ۱۰ سال آینده زرادخانه خود را دست‌کم دو برابر کند.

چین تا کنون در مورد این گزارش‌ها اظهار نظری نکرده است. این گزارش‌‌ها در حالی مطرح شده که روابط آمریکا و چین به بدترین سطح خود در دهه‌های اخیر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала