سوال مسابقه تلویزیونی افغانستان جنجال برانگیز شد +ویدئو

© REUTERS / Raheb Homavandiسوال مسابقه تلویزیونی افغانستان جنجال برانگیز شد
سوال مسابقه تلویزیونی افغانستان جنجال برانگیز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
اشتراک
مجری مسابقه تلویزیونی افغانستان با طرح سوالی و اشاره به بی‌ارزش بودن پول ایران، انتقاد کاربران ایرانی را برانگیخته است.

به گزارش اسپوتنیک، انتشار بخشی از ویدئوی مسابقه‌ی تلویزیون افغانستان با طرح سوالی در رابطه با بی‌ارزش‌ترین پول دنیا و پاسخ آن ایران، در فضای مجازی جنجال برانگیز شد و انتقاد تند کاربران ایرانی را به دنبال داشته است.


کاربران ایرانی بر این باورند که طرح این سوال اشتباه و توهین به مردم ایران است، چراکه کشورهای دیگری نیز وجود دارند که پولشان از ارزش کمتری برخوردار است.


بنا بر ارزیابی‌های مختلف که در مورد با ارزش‌ترین پول‌های دنیا انجام شده است، دینار کویت رتبه‌ اول با ارزش‌ترین پول را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده که هر واحد از آن در حدود ۸۴۰۰۰ تومان ارزش دارد و پس از آن دینار بحرین، ریال عمان، دینار اردن، پوند انگلستان، دلار جزایر کیمن، یورو اتحادیه اروپا، فرانکس سوئیس و پس از آن دلار آمریکا را می‌توان نام برد.

View this post on Instagram

A post shared by SaeidNajafi (@saeidrasht)


اما کشورهایی وجود دارند که در چند سال اخیر، معضلاتی هم‌چون جنگ و تحریم‌ گریبان‌شان را گرفته و باعث افت شدید ارزش پولشان شده است. از بی‌ارزش‌ترین واحدهای پولی دنیا می‌توان به واحد پولی بولیوار ونزوئلا که نرخ برابری با هر دلار معادل ۱۵۵۲۴۲۰ بولیوار بوده اشاره کرد و پس از آن ریال ایران است که هر دلار چیزی در حدود ۲۲۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰ تومان ارزش دارد و به ترتیب واحد پولی دانگ ویتنام با ارزش ۲۳۰۰۰، و روپیه اندونزی، سوم ازبکستان و فرانک گینه می‌توان اشاره کرد.


برخی از کاربران حرکت و سوال مجری مسابقه تلویزیونی افغانستان را توهین به مردم ایران خواندند و برخی دیگر با اشاره به مهاجرت غیرقانونی افغان‌ها به ایران حرکت آن‌ها را قدرنشناسی دانستند. تعدادی از کاربران پایین بودن ارزش پول ایران را حقیقتی تلخ دانستند و عده‌ای دیگر دلایل آن را جنگ و نابرابری بین کشورهای منطقه بیان کردند. عده‌ای نیز با لحن طنزآمیز بیان کردند اگر ارزش پول بالا نداریم در عوض حالمان با اتفاقات هر روز ایران خوب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала