داستان غم‌انگیز دسته‌ گل پیروزی مدال‌آوران المپیک توکیو +عکس

© AFP 2023 / Behrouz Mehri داستان غم‌انگیز دسته‌ گل پیروزی مدال‌آوران المپیک توکیو
داستان غم‌انگیز دسته‌ گل پیروزی مدال‌آوران المپیک توکیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
اشتراک
دسته گل‌هایی که به مدال آوران المپیک اهدا می‌شود با نام دسته گل پیروزی، معنایی خاص و قصه‌ی غم‌انگیزی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، دسته گل کوچکی از گل‌های زرد، سبز و آبی پررنگ که با ربانی آبی بسته شده چیزی فراتر از گل است و داستانی حزن‌انگیز دارد. بنابر گزارش ان‌پی‌آر، این‌ گل‌ها نماد برخواستن ژاپن پس از زلزله ویرانگر و سونامی سال ۲۰۱۱ است که منجر به کشته یا مفقود شدن بیست هزار نفر شد. خانه‌ها از بین رفتند و تمام مناطق خالی از سکنه شدند. گل‌هایی که این دسته را تشکیل می‌دهند بیشتر در سه استانی رشد می‌کنند که در آن رویداد بسیار سخت ویران شدند.


اوستوما از فوکوشیما: این گل که به رنگ سبز مایل به زرد است در فوکوشیما پرورش داده می‌شود. پس از کشته شدن هزاران نفر از سونامی، این منطقه در پی یک فاجعه هسته‌ای ویران شد و مکانی دور از ذهن برای پرورش گل بود.
آفتابگردان از میاگی: با وقوع سونامی، امواج سهمگینی به سمت استان میاگی حرکت کرد و بیش از ۱۰ هزار نفر کشته و یا مفقود برجای گذاشت. میاگی به گل‌های رز معروف بود و آفتابگردان برای این منطقه یک محصول جدید است. پرورش دهندگان گل برای تولید آفتابگردان‌های مینیاتوری دسته گل المپیک از فناوری خاصی استفاده کرده‌اند.
گل سپاسی از ایواته: درست در شمال میاگی، ایواته واقع شده یک منطقه ساحلی است و آن نیز توسط امواج غول پیکر سونامی ویران شده است. این استان وطن اکثر نجیب‌زاده‌های ژاپن است. این گل کوچک آبی حداقل از دهه ۱۹۶۰ در این منطقه رشد می‌کرده است.


در کنار این دسته گل‌ها عروسک کوچکی از نماد المپیک، میرایتووا نیز اهدا می‌شود که موجودی کارتونی با پیشانی شطرنجی آبی و سفید است و نام آن ترکیبی از کلمات ژاپنی mirai (آینده) و towa (ابدیت) است. این قرار است نماد خوش‌یمنی برای گذشته و آینده ژاپن باشد.
کاربران عنوان می‌کنند اینکه پشت هر اقدام ژاپنی‌ها تفکر است بسیار زیباست و ضمن اینکه داستان این دسته‌ گل‌ها غم‌انگیز و شنیدنی بود، بسیار زیبا است که مردم ژاپن گذشته‌ی خود را فراموش نمی‌کنند و به یاد گذشتگانشان هستند. این کاربران معتقدند مدتهاست شادی در ژاپن نیز تمام شده است. جمعی از کاربران ایرانی نیز عنوان می‌کنند هیچ چیز حزن انگیزتر از وضعیت مردم ایران در این روزها نیست و نماد غم مردم ایران چه چیزی می‌تواند باشد؟!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала