اجاره سرویس طلا به نوعروسان ایرانی +عکس

© Fotolia / Yakimenkoantonاجاره سرویس طلا به نوعروسان ایرانی
اجاره سرویس طلا به نوعروسان ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2021
اشتراک
با بالا رفتن قیمت‌ طلا راه دیگری جز اجاره سرویس‌ طلا برای نوعروسان باقی نمانده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ایران اجاره دادن سرویس طلا به نوعروسان توسط برخی طلا فروشی‌ها، موضوعی‌ست که در میان کاربران دست به دست می‌شود و با تعجب به آن واکنش نشان می‌دهند.


پس از خریدن طلا و قسط‌بندی آن حالا با پایین آمدن قدرت خرید مردم، داماد و خانواده‌اش باید به فکر اجاره کردن سرویس طلا و جواهرات برای عروس باشند.


رئیس اتحادیه طلا فروشان تهران با تایید این خبر گفت: «در سال‌های گذشته برخی مردم برای تازه عروس‌ها از طلافروشان طلای قسطی می‌خریدند اما با تشدید سقوط قدرت خرید مردم، پدیده اجاره طلا رواج بیشتری داشته است.»

View this post on Instagram

A post shared by Arak اراک (@arak.ct)


ابراهیم محمدولی افزود: «این شیوه بیشتر در شهرستان‌ها رواج پیدا کرده، اما در تهران نیز، موارد کمی دیده شده است. همچنین گفته شده که اجاره دادن سرویس طلا در ازای دریافت پول نقد می‌باشد. به گفته برخی از فعالان بازار طلا، سرویس طلا به اشخاصی اجاره داده می‌شود که معرف مطمئن و ضامن با فیش حقوقی کارمندی داشته باشند. و اما کاربران فضای مجازی با بیان مشکلات ازدواج جوانان، به این خبر نیز واکنش نشان می‌دهند.


کاربران دلیل اصلی این اتفاق را پایین آمدن قدرت خرید مردم بیان می‌کنند و معتقدند پایین آوردن توقع خانواده‌ها راه‌حلی برای رفع این مشکل است. برخی از کاربران اجرای رسم و رسوم‌های دیرینه‌ را گریبان‌گیر ازدواج جوانان امروزی دانستند و عده‌ای عنوان می‌کنند اگر جای نوعروس باشند، هرگز طلا اجاره نخواهند کرد. کاربرانی نیز به شدت نگران بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل جوانان بخاطر مشکلات مالی، شغلی و تهیه مسکن هستند و بر این باورند دولت باید تسهیلات ازدواج جوانان را فراهم کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала