روحانی عید غدیر را تبریک گفت

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی عید غدیر را تبریک گفت
روحانی عید غدیر را تبریک گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2021
اشتراک
حسن روحانی: همه ما می‌دانیم که حکومت چهل و چند ساله جمهوری اسلامی ایران با حکومت مولایمان امیرالمومنین فاصله دارد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایران، حسن روحانی روز پنجشنبه با تبریک عید غدیر خم  گفت: " روز غدیر را به هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه تشبیه می کنم‌."

وی از غدیر به عنوان حرکت دوم هجرت یاد کرد و افزود: "در غدیر بار دیگر بحث حکومت مطرح است. هجرت ییامبر آغاز حکومت اسلامی و غدیر آغاز تداوم حکومت اسلامی است."

روحانی همچنین خاطرنشان کرد:" همه ما می‌دانیم که حکومت چهل و چند ساله جمهوری اسلامی ایران با حکومت مولایمان امیرالمومنین فاصله دارد اما اگر تلاش بر ادامه دادن همان مسیر  و مطلوب هم همان باشد، این تلاش؛ ایثار و فداکاری ما باید ادامه یابد و حکومت ما هر روز رنگ حکومت امیرالمومنین بگیرد."

در همین زمینه محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران نیز با انتشار متنی در اینستاگرام خود عید غدیر را تبریک گفت.

وی نوشت: عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت بر همه هم‌میهنان گرامی مبارک باد. 

واعظی همچنین افزود: " امید که با توجه ویژه مولای عارفان و متقیان، پیروان بهتری برای آن حضرت باشیم و جامعه‌ای در تراز آرمان‌های علوی بسازیم."

لازم به ذکر است که در شهرهای مختلف ایران این عید مذهبی جشن گرفته شده است.

در قم کاروان خودرویی جشن عید غدیر خم با عنوان "غدیر تا ظهور"، از بلوار پیامبر اعظم قم به سمت مسجد جمکران حرکت کرد و پس از آن با حضور گسترده مردم قم به سمت کوه خضر نبی رفت.

در کیش شامگاه چهار شنبه به علت محدویت های کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس جشن عید غدیر خم را از مقابل مسجد حضرت خاتم تا اسلکه تفریحی به صورت کاروان خودرویی گرامی داشتند.

در کرمانشاه نیز با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری ویژه برنامه‌های عید غدیر در استان، جشن عید غدیر از ساعت 17 روز عید غدیر خم در مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار می شود.

همچنین در قزوین مراسم جشن عید غدیر خم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از مردم شهر قزوین در فضای باز روبه‌روی مسجد جامع عتیق قزوین برگزار شد. در این جشن اجرای سرود، نمایش خیابانی، ورزش باستانی، خوشنویسی و نقاشی ویژه عید غدیر لحظات شاد و مفرحی را رقم زد.

به همین ترتیب در شهرهای دیگر ایران، این عید مذهبی جشن گرفته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала