شرط آمریکایی ها برای بازگشت به برجام

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader شرط آمریکایی ها برای بازگشت به برجام
شرط آمریکایی ها برای بازگشت به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
اشتراک
رهبر ایران: آمریکایی ها گفته اند که اگر ایران قول مذاکره در مورد سایر موضوعات بحث برانگیز را بدهد، ایالات متحده آمادگی بازگشت به برجام را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه اظهار داشت که واشنگتن به تهران هشدار داده است كه "یا ما یک بند (به برجام) اضافه می كنیم كه در آینده درباره تعدادی از موضوعات مذاكره خواهد شد، یا توافقی وجود نخواهد داشت".

اوایل روز چهارشنبه گزارش شد که آیت الله خامنه ای از ایالات متحده به دلیل سرسخت بودن در مذاکرات بازگشت واشنگتن و تهران به پیوستن به برجام و همچنین عدم تمایل به انجام تعهدات خود در قبال تهران انتقاد کرد.

سخنان رهبر ایران در آخرین دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
سخنان رهبر ایران در آخرین دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت

در توییتر رهبر ایران آمده است: "در مذاکرات اخیر، آمریکا سر موضع عنادآمیز خود محکم ایستاده و یک قدم هم برنمیدارد. وعده میدهند تحریم را برمیداریم، برنداشتند و بر هم نمیدارند. شرط میکنند که اگر میخواهید تحریم برداشته شود باید در توافق یک جمله‌ای بگنجانید که بعدا درباره این موضوعات هم توافق کنیم.

آمریکایی‌ها یک بار توافقها را نقض کردند و کاملا برایشان بی‌هزینه بود. الان در مذاکرات اخیر هم که به آمریکا گفته میشود بایستی تضمین بدهید که توافق را نقض نمیکنید، میگویند نه ما تضمین نمیدهیم که نقض نکنیم. این را الان صریح به دیپلمات‌های ما میگویند."

ایالات متحده بارها اظهار داشته است كه مایل است با تهران موضوعاتی مانند برنامه موشكی ایران و به گفته واشنگتن، بی ثبات كردن فعالیت های ایران در خاورمیانه را با تهران در میان بگذارد. طرف آمریکایی اصرار داشت که در گذشته، در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، در مورد این موضوعات بحث کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала