درگیری های محلی بین نیروهای ارمنستان و آذربایجان

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر درگیری های محلی بین نیروهای ارمنستان و آذربایجان
درگیری های محلی بین نیروهای ارمنستان و آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
اشتراک
وزارت دفاع ارمنستان پس از نقض آتش بس، از نبردهای محلی در مرز با آذربایجان گزارش داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد: در حدود ۰۳:۴۰ (۰۲:۴۰ به وقت مسکو)، واحدهای نیروهای مسلح آذربایجان بار دیگر دست به تحریک زدند و آتش بس را در بخش شمال شرقی مرز ارمنستان و آذربایجان نقض کردند، نبردهای محلی در جریان است.

تاکید ترکیه بر نقش ایران در اتمام تنش میان باکو و ایروان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
تاکید ترکیه بر نقش ایران در اتمام تنش میان باکو و ایروان

وزارت دفاع آذربایجان نیز به نوبه خود، ارمنستان را به تحریکات متهم کرد و اعلام کرد: یگان های نیروهای مسلح ارمنستان همچنان به تحریکات در بخش کلبجر در مرز ارمنستان و آذربایجان ادامه می دهند.

در تاریخ ۲۸ ژوئیه، حدود ساعت ۰۰:۵۰، یگان های نیروهای مسلح ارمنستان از مواضع رزمی مستقر در جهات مختلف در منطقه بسارکچر، از سلاح های سبک و نارنجک انداز، مجدداً مورد اصابت گلوله های شدید مواضع ارتش آذربایجان قرار گرفتند. همچنین از دو زخمی در این گلوله باران خبر دادند.

وزارت دفاع آذربایجان افزود: بلافاصله کمک های اولیه به مجروحان داده شد. هیچ چیز جان سربازان ما را تهدید نمی کند. واحدهای ارتش آذربایجان مستقر در این مسیر اقدامات كافی را انجام می دهند. ما یک بار دیگر اعلام کردیم که ارمنستان مسئولیت کامل افزایش تنش در مرزهای دولتی بین دو کشور را به عهده دارد.

ایروان نیز دو زخمی از ناحیه خود اعلام کرد. در پایان سپتامبر سال ۲۰۲۰، جنگ در قره باغ کوهستانی از سر گرفته شد، که به درگیری طولانی مدت تبدیل شد و به تلفات غیرنظامی منجر شد.

طرفین تلاشهای زیادی برای انعقاد آتش بس انجام دادند، اما توافق سه جانبه منعقد شده در شب ۱۰ نوامبر موفقیت آمیز بود.

با وساطت مسکو، آذربایجان و ارمنستان توافق کردند که آتش را کاملاً متوقف کرده و زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند.

ایروان همچنین مناطق کلبجر، لاچین و آگدام را به باکو واگذار کرد. علاوه بر این، نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه مستقر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала