رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: درمان قطعی سرطان در مراکز یون درمانی میسر می شود

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران
علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی‌اکبر صالحی در مراسم آغاز تست مرکز ملی یون‌درمانی در استان البرز گفت: راه‌اندازی مقدمات تجهیزات بیمارستان مرکز ملی یون‌درمانی ایران امروز در کرج انجام شد.

وی بیان داشت: کلنگ این مرکز در سال 88 زده شده و مرکزی است که از نظر مالی 200 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

رئیس خاطر نشان کرد: 1000 میلیارد تومان هزینه احداث ساختمان این مرکز است که 26 هزار متر مربع ساختمان دارد و در غرب آسیا بی نظیر است و در دنیا هفتمین بیمارستان است و این نوع تجهیزات و بیمارستان برای درمان سرطان است.

وی افزود: با تجهیزات به کارگیری شده در این بیمارستان سرطان افراد مبتلا در بدن فرد از بین می‌رود و طیف وسیعی از سرطان‌ها در این بیمارستان‌ها درمان می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطر نشان کرد که برای درمان سرطان چندین شیوه داریم که این شیوه در بیمارستان یون درمانی کرج آخرین شیوه درمانی برای از بین بردن سرطان است و ادامه داد: جراحی‌، شیمی‌درمانی و پرتو‌درمانی از روش‌های درمان سرطان است.

مذاکرات برجامی در دولت رئیسی چطور ادامه می یابد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
گزارش و تحلیل
مذاکرات برجامی در دولت رئیسی چطور ادامه می یابد؟

وی با بیان اینکه پرتو درمانی معمول امروزی گاما و ایکس است که به انسان و به بافت‌های سالم آسیب می‌رساند ، توضیح داد: آخرین شیوه درمانی سرطان دو سال است که در اتریش راه اندازی شده و در آلمان سه الی 4 سال است که راه اندازی شده و این شیوه از مرکز تحقیقاتی سرن در سوئیس گرفته شده و سررزیر دانش آن منجر به دستیابی به چنین درمانی در سرطان شده است.

صالحی بیان داشت که در غرب آسیا ایران نخستین کشور در راه اندازی چنین بیمارستانی مجهزی است‌ و گفت: هزینه احداث این بیمارستان هزنیه سنگینی است و تخصص بالایی را می‌طلبد و ما نیروهای متخصص این بیمارستان را در حال حاضر در حال تربیت کردن هستیم.

صالحی با بیان اینکه بیمارستان یون‌درمانی کرج هنوز راه‌اندازی نشده است، ادامه داد: بخشی از تجهیزات مهم این بیمارستان  امروز تست می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала