جف بزوس پرداخت هزینه های ناسا را پیشنهاد ​​داد

© AP Photo / Donna BlankinshipГлава и основатель интернет-компании Amazon.com Джефф Безос
Глава и основатель интернет-компании Amazon.com Джефф Безос - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
اشتراک
بنیانگذار آمازون در ازای مشارکت در برنامه ماه سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، پیشنهاد پرداخت هزینه های ناسا را ​​داد.

به گزارش اسپوتنیک، جف بزوس رئیس شرکت خصوصی هوافضای آمریکایی بلو اوریجین و بنیانگذار آمازون، به سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) ۲ میلیارد دلار در ازای عقد قرارداد برای توسعه لندر برای برنامه ماه "آرتمیس" پیشنهاد داده است.

میلیاردر معروف جف بزوس از کپسول خودهنگام پرواز به فضا + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
نگاهی به میلیاردر معروف جف بزوس از کپسول پرواز به فضا + ویدئو

این در نامه ای از بزوس به بیل نلسون مدیر ناسا، در وب سایت بلو اوریجین منتشر شده است.

در این سند آمده است که بلو اوریجین با چشم پوشی از پرداخت در سال جاری و در دو سال آینده در مجموع تا دو میلیارد دلار، کسری بودجه برنامه توسعه لندرهای سرنشین دار را پوشش می دهد.

در همان زمان، در نامه مشخص شده است که منظور از تأخیر نیست، بلکه رد کامل الزامات است.

بزوس از رئیس ناسا خواست كه به شركت خود اجازه دهد تا با هزينه شخصی خود در توسعه و پرتاب يک عنصر ماه پیما شركت كند. وی هزینه ها را بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده است.

در عوض، ثروتمندترین مرد کره زمین می خواهد قراردادی با قیمت ثابت برای خدمات بلو اوریجین منعقد کند و پیشنهاد می کند هزینه های اضافی را پس از تحقق آن پوشش دهد.

در ۲۰ ژوئیه، بزوس از یک سایت آزمایشی در تگزاس به فضا پرواز کرد. این فضاپیما به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری رسید، پرواز فقط ۱۱ دقیقه طول کشید، اما بزوس پس از فرود اذعان کرد که دوست دارد این تجربه را تکرار کند.

به گفته این میلیاردر، فقط یک روز پس از آن، شرکت وی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار بلیط به فضا فروخته است. هزینه پرواز توریستی هنوز اعلام نشده است.

برای مقایسه، شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک تاجر معروف ریچارد برانسون، پرواز تا مرز فضا را به  قیمت ۲۵۰ هزار دلار پیشنهاد می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала