دیگر غذای کنسروی نخورید

© Sputnik / Dmitry Korobeinikov /  مراجعه به بانک تصاویر دیگر غذای کنسروی نخورید
دیگر غذای کنسروی نخورید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
اشتراک
خوردن غذاهای فرآوری شده می تواند باعث "نوسان قند" شود . مواد غذایی فرآوری شده که با کنسرو کردن، غذاهای نیمه آماده ، فریز کردن و غیره بوجود می ایند ممکن است موجب انسولین هم شوند.

به گزارش اسپوتنیک، داریا ساولیوا مربی تناسب اندام و متخصص تغذیه ورزشی در مصاحبه با این خبرگزاری خاطرنشان کرد: قبل از فرآوری کردن محصولات، بسیاری از غذاها حاوی پوسته ای هستند که شاخص گلیسمی آنها را کاهش می دهد - ضریبی که میزان جذب کربوهیدرات ها توسط بدن و افزایش سطح قند خون را نشان می دهد. پس از پردازش و فرآوری کردن این محصولات، این شاخص افزایش می یابد ، که به افزایش قند خون کمک می کند.

غذاهای کنسرو شده حاوی اکسید روی هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2018
غذاهای کنسرو شده بخوریم یا نخوریم؟

وی گفت: " با خوردن غذاهای فرآوری شده، جهش قند ایجاد می شود و مقدار زیادی انسولین تولید می شود. برای پایین آوردن آن ، قند به همان سرعت افت می کند، یعنی چنین "نوسان قندی" ایجاد می شود."

میوه همچنین می تواند باعث نوسان انسولین شود ، بنابراین به عنوان مثال یک سیب به یک مشت آجیل نیاز دارد. در واقع اجیل میزان کربوهیدرات خالص موجود در سیب را متعادل کرده و میان وعده را با یک غذای سالم و فرآوری نشده تکمیل می کند.

مواد غذایی فرآوری شده جذاب هم هستند، اما. در بیشتر مواقع آن‌ها دارای کالری بالا و شکر اضافه و چربی زیاد هستند که مواد مغذی کمی دارند و پر از مواد شیمیایی و نگه‌دارند نیز هستند . موادی مانند نمک، قند و چربی گاهی به غذاهای فرآوری شده اضافه می شوند تا طعمشان را دلپذیر تر و عمر مفیدشان را بیشتر کند برای بدن بسیار ضرر دارد.

به گفته این متخصص تغذیه ، آرد بیشترین مراحل فرآوری را پشت سر می گذارد و شاخص گلیسمی بسیار بالایی دارد.

وی گفت:"هنگام انتخاب آرد ، باید به ظرافت آسیاب توجه کنید. آرد هرچه لطیف و سفیدتر باشد، سریعتر جذب می شود، یعنی عملاً گلوکز است که وارد جریان خون می شود. "

به گفته مربی تناسب اندام ، شما نباید غذاهای فرآوری شده را به طور کامل کنار بگذارید ، اما بعد از خوردن آنها باید از خوردن غذا به مدت پنج ساعت خودداری کنید. این به شما کمک می کند تا از افزایش قند خون جلوگیری کنید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала