ابتلا به کووید 19، سطح هوش را پایین می آورد

© AP Photo / Mukhtar Khanابتلا به کووید 19، سطح هوش را پایین می آورد
ابتلا به کووید 19، سطح هوش را پایین می آورد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
اشتراک
دانشمندان از انگلستان تأیید می کنند که کووید 19 به طور برگشت ناپذیری سطح هوش را کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان کالج امپریال لندن و دانشگاه کمبریج کاهش قابل توجهی در سطح هوش افرادی که از کووید 19 در امان مانده اند را یافته اند.

اعلام میزان ابتلای افراد واکسینه شده به جهش گاما کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2021
اعلام میزان ابتلای افراد واکسینه شده به جهش "گاما" کرونا

به نقل از تحقیقات منتشر شده در The Lancet، در یک آزمایش 81337 نفر شرکت کردند که از این تعداد 12689 با درجات مختلف شدت دچار به کووید 19 دچار شده بودند. این آزمون شامل اندازه گیری جنبه های توانایی شناختی بود. در نتیجه، اکثر کسانی که بیمار بودند، از جمله کسانی که به شکل خفیف دچار این بیماری شده بودند، در انجام کارها خیلی بیشتر از کسانی که با ویروس مواجه نشده بودند، مشکل داشتند.

بیشترین دشواری هنگام حل مسائلی که نیاز به استدلال و مهارت برنامه ریزی داشت، آشکار شد. علاوه بر این ، نتایج داده های قبلی در مورد علائم کووید19 طولانی مدت، به ویژه در  مغز ، مشکلات تمرکز و انتخاب کلمه را تأیید کرد.

شدت اختلال شناختی تا حدی به شدت بیماری مربوط بود. بنابراین، در بیمارانی که نیاز به اتصال به دستگاه تنفس داشتند، بیشترین مشکلات نشان داده شد: ضریب هوشی آنها هفت واحد کاهش یافته بود.

نویسندگان این پژوهش، همچنین بررسی کردند که آیا بین کاهش توانایی های شناختی و زمانی که از ابتدای ابتلا می گذرد همبستگی وجود دارد یا خیر. آنها در پایان هیچ ارتباطی نمی دیدند: بنابراین ، ابتلا به کووید 19 عواقب جبران ناپذیری ایجاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала