گزارش و تحلیل

مردم خوزستان گرفتار فرصت طلب ها نشوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مردم خوزستان گرفتار فرصت طلب ها نشوند
مردم خوزستان گرفتار فرصت طلب ها نشوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2021
اشتراک
رهاسازی آب برای ورود به استان خوزستان از کرخه و سایر منابع آبی استان دو برابر شد که به تبع آن بخش عمده‌ ای از تالاب های استان به ویژه هورالعظیم پر شده است

اسپوتنیک - از بیست و چهارم تیرماه ۱۴۰۰ در استان خوزستان ایران اعتراضاتی بر بی آبی کارون، خشک شدن هورالعظیم و کمبود آب فراگیر در این استان آغاز شد. این اعتراضات امروز هشتمین روز خود را سپری می‌کند این در حالی است که این استان پرآب ترین استان در جمهوری اسلامی ایران است که پنج رود بزرگ با سرچشمه زاگرس آن را تغذیه می کند اما امروز خوزستان با مشکل بی آبی روبروست.

استان خوزستان مرکز تامین نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران و همچنین پنجمین استان پرجمعیت در این کشور نیز می‌باشد که قدیمی ترین سکونتگاه در فلات ایران به شمار می رود.

آقای محمد طلا مظلومی  نماینده شهرستان بهبهان و آغاجاری استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ایران پیرامون علت اصلی اعتراضات در این استان به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

اغلب اعتراضات در استان خوزستان معطوف به کمبود آب کشاورزی است و همچنین مشکلاتی که برای تالاب هورالعظیم ایجاد شده که متاسفانه علت آن خشکسالی است که کشور ما امسال با آن روبرو می باشد، هنگامی که خشکسالی فراگیر در کشور صورت می گیرد تبعاتی را در پی دارد که یکی از آنها کمبود آبی است که قاعدتاً ناخواسته حاکم می شود و در ادامه ی آن خشک شدن تالاب ها نیز رخ میدهد.

انتقال آب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
عزای آب مردم خوزستان + عکس + ویدئو

آقای محمد طلا مظلومی ضمن تاکید بر این نکته که نمایندگان استان خوزستان پیگیر مطالبات مردم این استان در مجلس شورای اسلامی هستند افزود:

نمایندگان استان خوزستان جلسه ای را در سطح مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی انجام دادند که در این جلسه اقدامات لازم، کاستی‌ ها و کمبود های موجود، بررسی و برای مرتفع کردن آنها راهکار هایی اندیشیده شد. یکی از مهمترین اقدامات، بررسی موضوع کمبود آب به صورت کاملاً کارشناسی و علمی است تا راهکار های اساسی و زیر بنایی برای آن ارائه شود که پایدار باشد.

همچنین در ستاد بحران استان خوزستان در استانداری خوزستان نیز جلسه ای برگزار شد و به تبع آن تمهیداتی پیش‌ بینی شد که اکنون بخشی از آن عملیاتی شده و طبق زمانبندی مقرر اقدامات تکمیلی نیز انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از رهاسازی دو برابری آب برای استان خوزستان خبر داد و اظهار داشت:

رهاسازی آب برای ورود به استان خوزستان از کرخه و سایر منابع آبی استان دو برابر شد که به تبع آن بخش عمده‌ ای از تالاب های استان به ویژه هورالعظیم پر شده و مشکل کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی به حد نسبی و مطلوب مرتفع شده همچنین با حضور دستگاه‌ های ذیربط اقدامات تکمیلی دیگر نیز صورت خواهد گرفت، در نتیجه وضعیت در استان خوزستان رو به بهبود است.

ششمین روز اعتراضات به بی آبی در مناطق جنوبی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
ششمین روز اعتراضات به بی آبی در مناطق جنوبی ایران

این در حالیست که ‏ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که دولت آمریکا از نزدیک اتفاقات خوزستان را دنبال می‌کند، روز سه شنبه نیز رسانه های ایرانی خبر از کشته شدن یک مامور نیروی انتظامی و زخمی شدن مامور دیگر در کوی طالقانی ماهشهر بر اثر تیراندازی معترضان را دادند تمامی این وقایع ظن حضور نیرو هایی بجز معترضان را میان مردم می دهد که در صدد ماهیگیری از شرایط گل آلود خوزستان هستند، نماینده استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه بیان کرد:

متاسفانه هرگاه مطالبه‌ ای مردمی و برحق از سوی ملت ایران وجود دارد فرصتی برای معاندین و بدخواهان نظام فراهم شد تا ابراز حضور کنند، اکنون نیز آنان از این فرصت از سوء استفاده می کنند اما مردم آگاه، هوشیار و با بصیرت خوزستان گرفتار این فرصت طلبی ها نمی شوند و مسئولین نیز تمهیدات لازم را انجام می دهند.

وی در ادامه افزود:

توصیه ما به همه مردم این است که آرامش خود را حفظ کنند و به صیرت لازم را داشته باشند و در دام شیاطین نیافتند، مسئولین قطعاً با دلسوزی و خیرخواهی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала