آیا می دانید، ارتباطی بین نوشیدن قهوه و بیماری های قلبی وجود ندارد؟

CC0 / Pixabay / ارتباطی بین مصرف قهوه و بیماری های قلبی وجود ندارد
 ارتباطی بین مصرف قهوه و بیماری های قلبی وجود ندارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
دانشمندان آمریکایی بزرگترین مطالعه در مورد رابطه بین مصرف قهوه و اختلالات ریتم قلب را به پایان رسانده اند. نتایج نشان داد که کسانی که مرتباً قهوه را به میزان متوسط می نوشند حتی در مقایسه با میانگین جمعیت خطر ابتلا به آریتمی در آنها هم وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در ژورنال JAMA Internal Medicine، قهوه دارای اثرات ضد التهابی است و خطر ابتلا به برخی بیماری های خطرناک ، از جمله سرطان، دیابت و بیماری پارکینسون را کاهش می دهد، اما برخی از کارشناسان توصیه می کنند مصرف قهوه را محدود کنید زیرا از نظر آنها، کافئین می تواند بر قلب تأثیر منفی بگذارد ، به ویژه باعث آریتمی می شود.

چگونه قهوه بنوشیم تا لاغر شویم؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
چگونه قهوه بنوشیم تا لاغر شویم؟

محققان دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو تصمیم گرفتند این فرض را آزمایش کنند. بر اساس داده های سرویس بهداشت ملی انگلستان، حاوی اطلاعات پزشکی و ژنتیکی، آنها نمونه ای از تقریباً 400000 نوشیدنی قهوه را تهیه کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان 56 سال بود، زنان و مردان تقریباً تعداد انها برابر بودند. دانشمندان چهار سال است که به بررسی اطلاعات پزشکی این افراد می پردازند.

دکتر گرگوری مارکوس، در یک بیانیه مطبوعاتی دانشگاه گفت: "قهوه منبع اصلی کافئین برای اکثر مردم است و باعث تشدید آریتمی می شود، اما ما هیچ مدرکی در مورد مصرف کافئین در افزایش خطر آریتمی پیدا نکردیم. در واقع، ممنوعیت کلی کافئین برای کاهش خطر آریتمی درست نیست".

بروز هر نوع آریتمی، از جمله فیبریلاسیون دهلیزی، انقباض بطنی زودرس یا سایر بیماری های شایع قلبی، در میان نوشندگان قهوه چهار درصد بو ، سه درصد کمتر از متوسط ​​جمعیت در کشور می باشد.

نویسندگان همچنین هیچ مدرکی در مورد افزایش خطر آریتمی در بین افراد مستعد ژنتیکی برای متابولیسم خاص کافئین پیدا نکردند.

گفتنی است، هنگام آریتمی، قلب نمی‌تواند خون را به درستی پمپاژ کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала