نیاز به تزریق دوز دوم واکسن توضیح داده شد

© AP Photo / Aaron Favilaنیاز به تزریق دوز دوم واکسن توضیح داده شد
نیاز به تزریق دوز دوم واکسن توضیح داده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
دانشمندان لزوم تزریق دوز دوم واکسن کووید – 19 را توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دوز دوم واکسن کووید - 19 مورد نیاز است زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و محافظت گسترده ضد ویروسی را ایجاد می کند. این نتیجه ای است که دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد به آن رسیده اند. این مطلب در یک بیانیه مطبوعاتی در MedicalXpress منتشر شده است.

متخصصان دقیقاً نحوه کار واکسن Pfizer روی چندین مولفه پاسخ ایمنی را تعیین کرده اند. برای توضیح اثر، آنها نمونه های خون 56 نفر را که واکسن دریافت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. آنتی بادی ها شمارش شدند، سطح پروتئین های سیگنالینگ ایمنی اندازه گیری شد و بیان هر ژن در 242،479 سلول ایمنی متفاوت از نظر نوع و وضعیت ایمنی مشخص شد. به گفته دانشمندان ، گرچه اثبات شده است که واکسن های RNA اثربخش هستند ، اما مکانیسم دقیق عملکرد آنها هنوز مشخص نیست.

واکسن های Pfizer و Moderna متفاوت از واکسن های کلاسیک عمل می کنند. آنها حاوی دستورالعمل های ژنتیکی برای تولید پروتئین S هستند که SARS-CoV-2 از آنها برای آلوده سازی سلول ها استفاده می کند. این مطالعه نشان داد که اولین دوز واکسن باعث افزایش سطح آنتی بادی های اختصاصی برای SARS-CoV-2 می شود. با این حال، دوز دوم باعث افزایش چند برابر سطح آنتی بادی ها شد، و همچنین یک پاسخ سلول T قدرتمند را تقویت کرد که پس از اولین تزریق وجود نداشت. علاوه بر این، گروهی از سلول ها به نام مونوسیت ها که معمولاً خاموش هستند اما به ژن های ضد ویروسی "مسلح" هستند، فعال شده اند. در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا، فعال شدن این سلول ها ضعیف است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала